Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloof is:

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik ook, ik ben zelfs steunend lid.

Voor Jezus of voor die ene euro lidmaatschap? ;)

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Een struikelblok?.

>

> Hoe kan het bloed van Christus de mens veranderen

> die niet weet waar hij staat, omdat hij niet weet

> wie hij is?

>

> Of zet ik nu de voet dwars?

Efeziërs 2:12-22

bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader.

Zo bent u dus geen vreemdelingen of gasten meer, maar burgers, net als de heiligen, en huisgenoten van God, gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, met Christus Jezus zelf als de hoeksteen. Vanuit hem groeit het hele gebouw, steen voor steen, uit tot een tempel die gewijd is aan hem, de Heer, in wie ook u samen opgebouwd wordt tot een plaats waar God woont door zijn Geest.

• Stefan

Ja..is onlangs allemaal besproken.

Prachtig.

En geeft inzicht.

Waarom je hiermee weer komt begrijp ik niet, of zie je het nu wel?

• Stefan

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14657176/14663498/re-om-over-na-te-denken#msg-14663498

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14657176/146

> 63498/re-om-over-na-te-denken#msg-14663498

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14657176/14667375/re-om-over-na-te-denken#msg-14667375

• Gonnie

Steunend lid, en dat wordt door de E.O. gewaardeerd, gezien hun reactie,en ja ik doe dat ook omdat ik die projecten van mettterdaad goed vind en ben ik blij dat ik in die omstandigheid leef, dat ik daar ook mijn steentje aan kan bij dragen.

• Stefan

Bekeren waarvan?

Rom.7:4 Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus opdat gij zoudt worden van een Ander, namelijk van Hem, Die van de doden opgewekt is, opdat wij Gode vruchten dragen zouden.

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dat is een fase, waarin mijn inzicht Zijn inzicht

> is geworden..

• LeSage

Perihelium - zondig je nu nog ja of nee?

• LeSage

Natuurlijk zal een ieder van zijn geloof zeggen dat het uit God komt.

Laten de daden maar voor zich spreken.

• Stefan

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk zal een ieder van zijn geloof zeggen

> dat het uit God komt.

Nee, dat zegt haast niemand, omdat geloven iets als van zichzelf beschouwd wordt, als een daad uit het denken, voelen en emoties van de mens.

> Laten de daden maar voor zich spreken.

En de daden zullen gehoord en gezien worden in het geloof.