Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloof is:

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Jij schreef:

> maar ik ken niemand die spijt had dat ze Jezus als

> Heer en verlosser hebben aangenomen.

>

> Ook ik had gehoopt op verlossing van de zonde.

> Maar die is er nooit gekomen.

> We hebben hier al eens eerder over gediscussieerd.

> Ik was (na lange tijd overigens) bereid om dat toe

> te geven en de waarheid onder ogen te zien.

> Jij?

Dank voor je eerlijkheid en ik zou graag samen met je de waarheid onder ogen zien. Zullen we dat buiten het pb om proberen?

• LeSage

Waarom miet op het pb?

Dit kan leerzaam zijn voor alle anderen.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Waarom miet op het pb?

>

> Dit kan leerzaam zijn voor alle anderen.

Ik groei liever naar persoonlijke keuzes dmv persoonlijke gesprekken. Jij niet?

• baldu

Hoi Bart

Je schrijft tussen () dit: “want ze nemen hier alles letterlijk, dus ik moet oppassen”

Je hoeft nergens voor op te passen Bart, zelfs die gedachte is een misleiding

Hoezeer je ook probeert te vertellen wat in je leeft, wat je beleeft, wat je ervaart als waar, het zal steeds

door verschillende mensen en krachten onder de loupe worden gelegd

Draag gewoon uit, zonder voorbehoud, en blijf dat doen met de Focus op Hem

Probeer niet te voorkomen wat je niet kunt voorkomen oke?

groet

Baldu

• LeSage

In dit geval kies ik voor het pb, peri, juist omat jij al eerder hebt laten merken hierin geen consistent standpunt te hebben en geen lpgische konklusies te trekken

• Stefan

Wat ik niet begrijp is de uitspraak; de waarheid onder ogen zien in een persoonlijk gesprek buiten pb om.

Alsof de gesprekken die hier plaatsvinden los staan van andere gesprekken.

• Frans

Een kleine nuance. Op het PB is het wel vaak dat de gesprekken gestoord worden door een aantal figuren waar we allemaal las van hebben, in die zin begrijp ik Peri wel.

Vaak wil ik ook wel eens met iemand ongestoord doorpraten, weinigen voelen zich echter veilig genoeg blijkbaar.

• Stefan

In die zin begrijp ik Peri ook.

Maar niet in de zin; Dank voor je eerlijkheid en ik zou graag samen met je de waarheid onder ogen zien.

Doe dat dan hier graag..want daarmee komen we allemaal verder.

• Frans

Delen met de anderen ja, in dat opzicht wel, maar lukt dat dan nog om de redenen die ik aangaf ?

• Stefan

Op het PB is het wel vaak dat de gesprekken gestoord worden door een aantal figuren waar we allemaal las van hebben, in die zin begrijp ik Peri wel.

Ga je er in mee, dan verzandt het.

Focussen. Bart schreef het al.