Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloof is:

• Stefan

Daar moet ik ook aan denken voordat ik het opschrijf; hoe schrijf ik het, alsof het mijn laatste regel is..

• Stefan

Je schrijft daarmee precies hetzelfde als ik; geloof is het vertrouwen hebben in de Here Jezus Christus..

Weet je wat dat inhoudt, Perihelium?

Want neem nou eens deze tekst; Gal 2,20

Ik ben met Christus gekruisigd; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof van de Zoon van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelf voor mij overgegeven heeft.

Waar is hierin het geloof van iemand? Het is van Hem..

Welk geloof? Van Hem, de Zoon. Het geloof van het verlangen van datgene wat het Leven is.

• Stefan

Want wat is het, al zijn sommigen ongelovig geweest? Zal hun ongelovigheid het geloof van God te niet doen?

9. Rom 3,22

Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

11. Rom 3,26

Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in deze tegenwoordige tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende hem, die uit het geloof van Jezus is.

12. Rom 4,12

En een vader der besnijdenis, hun namelijk, die niet alleen uit de besnijdenis zijn, maar die ook wandelen in de voetstappen van het geloof vanonze vader Abraham, dat in de voorhuid was.

13. Rom 4,16

Daarom is zij uit het geloof, opdat zij naar genade zij; opdat de belofte vast zij al het zaad, niet alleen dat uit de wet is, maar ook dat uit het geloof van Abraham is, die een vader is van ons allen;

14. Rom 10,6

Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in de hemel opklimmen? Dat is Christus van boven afbrengen.

15. Gal 2,16

Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en