'Geloof is geen garantie tegen moeilijkheden, wel tegen nederlagen.'
'Er is maar een weg om om een kind van God te worden - degene die Jezus als hun Heiland en Heer aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'
(Citaten van Corrie Ten Boom)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl'Geloof is geen garantie tegen moeilijkheden, wel tegen nederlagen.'
'Er is maar een weg om om een kind van God te worden - degene die Jezus als hun Heiland en Heer aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'
(Citaten van Corrie Ten Boom)
Richard II Schreef:
——————————————————-
> > 'Er is maar een weg om om een kind van God te
> > worden - degene die Jezus als hun Heiland en
> Heer
> > aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'
>
> Waarom zou je kind van God willen worden?
Niemand zal het betreuren om Jezus als Heiland en Heer aan te nemen! Ik zou je een heleboel kunnen vertellen over teleurgestelde en bittere mensen, maar ik ken niemand die spijt had dat ze Jezus als Heer en verlosser hebben aangenomen.
1 Petrus 2:1-5
Ontdoe u dus van alles wat slecht is, van alle bedrog en huichelarij, alle afgunst en kwaadsprekerij, en verlang als pasgeboren zuigelingen naar de zuivere melk van het woord, opdat u daardoor groeit en uw redding bereikt. U hebt toch ondervonden hoe goed de Heer is? Voeg u bij hem, bij de levende steen die door de mensen werd afgekeurd maar door God werd uitgekozen om zijn kostbaarheid, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. Vorm een heilige priesterschap om geestelijke offers te brengen die God, dankzij Jezus Christus, welgevallig zijn.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> 'Geloof is geen garantie tegen moeilijkheden, wel
> tegen nederlagen.'
>
> 'Er is maar een weg om om een kind van God te
> worden - degene die Jezus als hun Heiland en Heer
> aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'
>
>
> (Citaten van Corrie Ten Boom)
We leven tussen vele zielen die allen zoekende zijn.
Velen hebben nog niet gevonden… maar het is ook hun gegeven OM WEL gevonden te worden, en dus door te vinden wat je zoekt.
Net als zoeken naar een verloren voorwerp…als je de verkeerde kant uitloopt…ga je het niet vinden.
Je schrijft bovendien onwaarheid
'> 'Geloof is geen garantie tegen moeilijkheden, wel
> tegen nederlagen.'
Het ware geloof zal je zeker niet behoeden voor tegenslagen, maar slijpen!
Wat hiermee bedoeld wordt… (want ze nemen hier alles letterlijk, dus ik moet oppassen) is dat indien je Zijn Wil wil dienen, je eerst als wezen
binnenstebuiten gekeerd zal worden. De Oude tempel zal worden afgebroken……
Een goede verstaander heeft maar twee woorden nodig. (tempel reiniging) !!!
Wat doe je als je straks voor de keuze gesteld wordt met betrekking tot elektronisch betalen, en als je als Christen geen toegang meer tot winkels en elektronisch betalen zal hebben? Hoe sterk sta je dan nog in je geloof in Jezus?
Als het ware geloof van binnen nog niet ervaren is tegen die tijd, zullen de lettergelovigen eieren voor hun geld kiezen, de angst zal toe slaan.
De ware gelovige kent geen angst.
Op dat moment zul je dus echt kleur moeten bekennen… slaap er alvast maar eens een aantal maanden over……
Over dat kleur bekennen staat ook iets in de bijbel… zoek het maar eens op.
Je tweede uitspraak
> 'Er is maar een weg om om een kind van God te
> worden - degene die Jezus als hun Heiland en Heer
> aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'
Het is waar….. ,
Geloof is ook geen garantie tegen nederlagen.
Geloof is een geweldige steun bij het verwerken van tegenslagen en nederlagen.
Geloof geeft een enrome steun bij het leven zoals het leven ons aandient met ziekte en teleurstellingen en dood.
Daarnaast geeft geloof de verplichting voor naastenliefde en datzelfde geloof geeft een geweldige inspiratie om het goede te doen.
Het is eigenlijk de laatste toespraak geweest die ik hoorde, toevallig van haar, dat ik mij afkeerde van de geloofswereld waarin ik toen ronddwaalde.
Dat is ongeveer 35 jaar geleden.
Als ik titels zie van haar werken, bijvoorbeeld; niet ik, Christus dan spreekt de titel mij aan, net zoals ik jou al schreef; niet mijn inzicht, maar Zijn..
Echter, ik heb heel veel werken van evangelisten, preachers en dominees gelezen, maar 99% heeft niet de vibratie-toon die mijn hart doet meetrillen.
Nu kreeg ik een boekwerk door de brievenbus geduwd; ''Jezus nalatenschap van het Christendom..van H.M. Kuitert. Hierin een hoop geschrijf en uitleg..maar weer niet die vibratie, dat levend makende woord ter herkenning van de Weg.
Wat is geloof..geloof is; die trilling, die vibratie van het Leven wat de mens tot Zich Roept.
Jij schreef:
maar ik ken niemand die spijt had dat ze Jezus als Heer en verlosser hebben aangenomen.
Ook ik had gehoopt op verlossing van de zonde. Maar die is er nooit gekomen.
We hebben hier al eens eerder over gediscussieerd. Ik was (na lange tijd overigens) bereid om dat toe te geven en de waarheid onder ogen te zien.
Jij?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?