Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloof is:

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het is zo meer een New Age geloof; het denken is

> het geloven.

Omdat ik zeg dat Jezus gelijk heeft? Dat zeggen, ook als anderen iets anders beweren, was juist de grap van die foto..

• Stefan

Het gaat me niet om de grap, maar om de beleving. Ook zo'n woord..:D

Is het wijzen op Jezus niet net als het wijzen op wie dan ook, als een geloven dat die gelijk heeft?

Voor mij is Jezus het voorbeeld.

Maar is daarmee de kous af, met alleen maar geloven wat Jezus voorgedaan heeft?

Is dat het geloof?

'Er is maar een weg om om een kind van God te worden - degene die Jezus als hun Heiland en Heer aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'

Dit geloven maakt dat je gered bent; aanvaarden?

Wat is aanvaarden..geloven?

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ja, en nu dan, denken dat je niet meer zondigt?

>

> Douce

Hoe kom je daarbij?

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het gaat me niet om de grap, maar om de beleving.

> Ook zo'n woord..:D

>

> Is het wijzen op Jezus niet net als het wijzen op

> wie dan ook, als een geloven dat die gelijk

> heeft?

>

> Voor mij is Jezus het voorbeeld.

>

> Maar is daarmee de kous af, met alleen maar

> geloven wat Jezus voorgedaan heeft?

>

> Is dat het geloof?

>

> 'Er is maar een weg om om een kind van God te

> worden - degene die Jezus als hun Heiland en Heer

> aanvaarden, maakt Hij kinderen van God.'

>

>

> Dit geloven maakt dat je gered bent; aanvaarden?

>

> Wat is aanvaarden..geloven?

Als christen mag je eerlijk wijzen op Jezus als enige weg tot God.. Het aannemen van Jezus Christus als Verlosser is voor atheisten, new agers en gnostici een struikelblok.

• Stefan

Vertel over het aannemen, en de gevolgen.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Vertel over het aannemen, en de gevolgen.

Als je Jezus als Verlosser aanvaardt, word je zijn eigendom en moet je vrucht dragen voor God (Romeinen 7:4).

• Stefan

Maar hoe gaat dat dan in z'n werk Peri.

Hoe merkt iemand, die ‘zijn eigendom’ is, aan een ander iemand dat die ook ‘zijn eigendom’ is.

Want vrucht dragen voor God, moet dan merkbaar zijn onder hen, en onder hen die Hem zoeken.

• Douce.

Omdat je er nooit een rechtstreeks antwoord op hebt gegeven, waarvan je verlost bent.

Waarvan ben je eigenlijk verlostals je nog steeds zondigt?

Allemaal leuk en aardig om zo veel mogelijk dingen over de zondelast etc. te plaatsen, maar voorlopig zondig je nog steeds, net zoals ieder ander.

Douce

• Douce.

Waarvan ben je dan verlost Peri?

Btw, ik ben geen New Ager.

Douce

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Maar hoe gaat dat dan in z'n werk Peri.

>

> Hoe merkt iemand, die ‘zijn eigendom’ is, aan een

> ander iemand dat die ook ‘zijn eigendom’ is.

Hoe herken je een broeder?

>

> Want vrucht dragen voor God, moet dan merkbaar

> zijn onder hen.

Galaten 5:19-26

Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst. Laten we elkaar niet uit eigenwaan de voet dwarszetten en elkaar geen kwaad hart toedragen.