LeSage Schreef:
——————————————————-
> Daarop gaf ik je dit antwoord:
>
> Jij schreef:
> maar ik ken niemand die spijt had dat ze Jezus als
> Heer en verlosser hebben aangenomen.
>
> Ook ik had gehoopt op verlossing van de zonde.
> Maar die is er nooit gekomen.
> We hebben hier al eens eerder over gediscussieerd.
> Ik was (na lange tijd overigens) bereid om dat toe
> te geven en de waarheid onder ogen te zien.
> Jij?
>
> Daarop selde jij voor daar in private over door te
> praten.
> Dat weigerde ik.
> Daarop stelde ik je voor over dit thema verder te
> praten door je nog eens te vragen om een ja/nee
> antwoord op de vraag of je bevrijd bent van het
> zondigen.
>
> draai nu ajb niet verder om de hete brij heen,
> maar geef gewoon antwoord.
Hier een uitleg waar ik achter sta:
Christenen worden niet (meer) door hun zonden van God gescheiden. We doen het werk van Jezus tekort als we menen dat onze zonden ons in de weg staan om bij God te komen. Hij is juist voor onze zonden gestorven om ons - ondanks onze tekorten - toegang tot God te verschaffen. We zijn in Jezus rechtvaardig verklaard. Rechtvaardig betekent: goedgekeurd. God heeft ons goedgekeurd om bij hem te komen dankzij Jezus en niet omdat we eerst heilig en zonder zonden moeten zijn. We zijn goedgekeurd - hij vraagt ons alleen maar om daarop te vertrouwen, te geloven. Lees het maar:
'Hij (Jezus) werd prijsgegeven om onze zonden (al onze zonden, ook de zonden die we nog zullen doen) en opgewekt omwille van onze rechtvaardiging (onze goedkeuring). Wij zijn dus als rechtvaardigen (als goedgekeurde mensen) aangenomen op grond van ons geloof (ons vertrouwen in Jezus) en leven in vrede met God, door onze Heer Jezus Christus. Dankzij hem hebben we toegang gekregen (vrije toegang, eens voor altijd) tot Gods genade (Gods onverdiende gunst), die ons fundament is (daar mag je op stáán)'. Romeinen 4:25-5:2
De volgorde is altijd: éérst de rechtvaardiging, dan de heiliging. Eerst heeft God ons goedgekeurd, vervolgens werkt hij eraan dat we ook beter zullen worden. Hij neemt eerst zondige mensen aan, om ze daarna te helpen om van hun zonden af te komen. In die volgorde en anders niet. Gods probleem is niet de zonde (dat heeft Jezus opgelost). Zijn probleem is dat we niet bij hem komen (terwijl niets ons tegen hoeft te houden). Satan, de aanklager, zal ons op alle mogelijke manieren proberen te verleiden om te denken dat we niet bij God kunnen komen als we zondigen. Allemaal leugens. Jezus bewerkte het tegendeel. http://www.eo.nl/nazorg/homepage/page/Kunnen_christenen_zondigen_/articles/article.esp?article=8837525