Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1Kor. 15 ...

• Simon E.

Klopt, Boerenkool. Zoals al eerder werd opgemerkt: Christus is gekomen om ons de weg te wijzen die tot de Geest voert.

Groet, Simon

• Stefan

Ik zie een mooie overeenkomst in verband met het topic van David: http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/7136204/wie-is-een-dief-of-een-rover#msg-7136204

Diegenen die door de Deur naar binnen komen, zijn één van de 144.000, of eigenlijk ´´De´´ 144.000.(of opgeteld een 9 ) en daarmee een Herder, een Christus, die het Woord spreekt. Een mede-erfgenaam van Christus; een Zoon Gods.

En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg

> Si̱on, en met hem honderd vierenveertig duizend,

> die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun

> voorhoofd geschreven droegen.

Mooi hoe alles samenvalt.

• Stefan

Maar ook wel weer bijzonder eigenlijk, dat de Herders het Lam blijven volgen;

> . Dezen zijn het die het Lam blijven volgen

> waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden

> van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en

> voor het Lam, 

Hoe zie jij ´´het Lam´´, Simon?

• Stefan

Je schrijft:

´´Heilig zijn zodra je beslist je leven aan de Heer te geven is wat anders dan heiligen/heiliging wat jij een innerlijk proces noemt. Dat kan je zo pas noemen als je daarmee toegeeft dat God degene is die ons van onreinheden zuivert en niet wijzelf.´´

Ik noem heiliging een innerlijk proces, en jij zegt dat ook; Dit kan je zo noemen als je daarmee toegeeft dat God degene is die ons van onreinheden zuivert…

Dat betekent steven, –dat jij ook inziet– dat toegeven aan God om je innerlijk te heiligen door reiniging van Hem een innerlijk proces is.

Daarom was ik verheugd; om het inzicht, om dat barstje in je bastion.

Maar je maakt er weer je eigen show van ter ere van jezelf.

Dit wilde ik nog even kwijt, ter verduidelijking van mijn ´´gejuich´´. en daarbij had ik stille hoop op meer van dit inzien..

maar niets dan de gebruikelijke vuilspuiterij was het vervolg.

• BOAZ

Heb maar géén stille hoop Thomas.

Ik denk dat ik ook spreek namens Steven.

New-age blijft new-age.

Vertel eens wat over jouw bekering!

Boaz.

• Stefan

Ik snap niet precies waarom jullie dat vragen.

In al mijn reacties lees je dat ik bekeerd ben.

Wanneer lees ik in jullie reacties, waaruit blijkt dat jullie God liefhebben als je naaste?

De wijzen van God liefhebben toont namelijk de wijze van je naaste liefhebben; je naaste als jezelf..en zelf heb je God lief met heel je wezen?

Best een hele weg te gaan, vind je niet?

Een bekering is –een begin–en dus een –aanvang– van een leven gericht op God.

Heb jij verder iets te melden, of iets ervaren wat in het topic staat? En dan geen verhaal over je bekering van 25 jaar geleden,

maar over waar je –nu– staat in relatie met het topic, en dus in relatie met GOD, en daarbij naar je naaste toe.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> In al mijn reacties lees je dat ik bekeerd ben.

Je was toch tot de gnostiek bekeerd? Waarom getuig je daar niet van ipv te doen alsof je een christen bent? Dat komt namelijk erg onduidelijk en oneerlijk over.

> Heb jij verder iets te melden, of iets ervaren wat

> in het topic staat? En dan geen verhaal over je

> bekering van 25 jaar geleden,

>

> maar over waar je –nu– staat in relatie met het

> topic, en dus in relatie met GOD, en daarbij naar

> je naaste toe.

Er staan fantastische bekeringsverhalen in de Bijbel van duizenden jaren geleden, maar een getuigenis van een paar jaar geleden is je te min en val je aan? Wat is daar Bijbels aan?

Mat 4:10-12

Toen hij (Jezus) weer alleen was met zijn volgelingen en met de twaalf, stelden ze hem vragen over de gelijkenissen. Hij zei tegen hen: ‘Aan jullie is het geheim van het koninkrijk van God onthuld; maar zij die buiten blijven staan, krijgen alles te horen in gelijkenissen, “opdat ze scherp zien, maar geen inzicht hebben, opdat ze goed horen, maar niets begrijpen, anders zouden ze zich bekeren en vergeving krijgen.”’

• Stefan

Wat heb je meer nodig, dan mijn schrijven over hoe ik God ervaar? En aan de hand van de bijbel toon ik dat keer op keer aan.

Echter..steven..vraag ik jou om daarin mee te gaan; in het aantonen hoe God in je bezig is..dan doe jij dat nooit.

Geen bijbelstudie mogelijk, geen praten over het beleven van wat God zegt tot jou in veel dingen, vooral de bijbelse zaken. Niets onderbouwends, ondersteunends of gewoon.. –menselijk– liefdevol dan maar. zelfs dat laatste niet.

aanvulling; keer op keer vraag ik hoe je teksten die gegeven worden in de topics, bijbelteksten, wat jij daarvan vind, ervaart of ziet.

Nooit een reactie daarover..

Waarom kan jij dat niet?

Alleen twist, gramschap, ruzie zoeken, verdraaien van andermans woorden, jaloezie, eigen-dunk, zelfverheffing en omhooggevallen uitspraken en gedrag schijnen door je woorden heen.

Is dat God dienen?

• Stefan

Maar als je dan persé mijn spectaculair bekeringsverhaal wilt horen om je te bevredigen, zal ik het nu even opschrijven.

Tot twee jaar geleden was ik een zoekende, al vanaf mijn jeugd zoals je weet.

Op het moment dat ik las, dat met het bloed van Jezus niet het bloed van een persoon bedoeld wordt, maar gezien kan worden als de Levend makende Geest van God Die in de mens Zijn werk kan doe en daarmee de mens veranderen/reinigen kan naar Zijn beeld…en een Kind van God te worden ..een -mede- Erfgenaam van Christus

was ik om.

Dat gevoel wat toen over mij kwam was een beslissend inzicht, om God beter te leren kennen en mij op Hem te richten.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Wat heb je meer nodig, dan mijn schrijven over hoe

> ik God ervaar? En aan de hand van de bijbel toon

> ik dat keer op keer aan.

Het gaat niet om het ervaren van God maar om God en hoe wij tot Hem komen. Daarom de vraag over je bekering en of je bent gedoopt. Ik ben gedoopt en heb regelmatig getuigt van mijn verleden zonder hoop en tussenkomst van (de liefde en vergeving van) de Heer en mijn eeuwige toekomst in Hem. Het is geen schande om in te zien dat je nog niet bent bekeerd en dat dat een stap is die nodig is om te nemen net als dopen, maar ga niet zeggen dat als je je bekeerd je je van God afwent. Bekeren is altijd naar God toe en is veel meer nodig dan jouw schrijven.

>

> Echter..steven..vraag ik jou om daarin mee te

> gaan; in het aantonen hoe God in je bezig is..dan

> doe jij dat nooit.

>

> Geen bijbelstudie mogelijk, geen praten over het

> beleven van wat God zegt tot jou in veel dingen,

> vooral de bijbelse zaken. Niets onderbouwends,

> ondersteunends of gewoon.. –menselijk– liefdevol

> dan maar. zelfs dat laatste niet.

>

> aanvulling; keer op keer vraag ik hoe je teksten

> die gegeven worden in de topics, bijbelteksten,

> wat jij daarvan vind, ervaart of ziet.

>

> Nooit een reactie daarover..

>

> Waarom kan jij dat niet?

>

> Alleen twist, gramschap, ruzie zoeken, verdraaien

> van andermans woorden, jaloezie, eigen-dunk,

> zelfverheffing en omhooggevallen uitspraken en

> gedrag schijnen door je woorden heen.

>

> Is dat God dienen?

Frappant hoe je het altijd weet te draaien hoe liefdeloos de ander is als je op je plek word gezet wat je valse leer betreft. Als je niet op die plek wilt zijn bekeer je daar dan van, in Jezus naam.

God dienen is het evangelie brengen en mensen dopen in naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Als je daar nederig voor bent praten we verder (dan melk).