Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1Kor. 15 ...

• Stefan

Jij hebt nooit genoeg.

Daarbij verdraai je mijn woorden weer dat ik beweer dat bekeren afwenden van God inhoudt.

Daarom is praten met jou onmogelijk. Een mens is bekeerd/omgekeerd, steven, als deze kiest voor God.

Dat heb ik gedaan.

Als ik mij weer zou bekeren/omkeren, waar jij maar op aandringt in je onwetendheid, dán zou ik weer voor de wereld kiezen moeten.

Snap je?

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Maar als je dan persé mijn spectaculair

> bekeringsverhaal wilt horen om je te bevredigen,

> zal ik het nu even opschrijven.

>

> Tot twee jaar geleden was ik een zoekende, al

> vanaf mijn jeugd zoals je weet.

>

> Op het moment dat ik las, dat met het bloed van

> Jezus niet het bloed van een persoon bedoeld

> wordt, maar gezien kan worden als de Levend

> makende Geest van God Die in de mens Zijn werk kan

> doe en daarmee de mens veranderen/reinigen kan

> naar Zijn beeld…en een Kind van God te worden

> ..een -mede- Erfgenaam van Christus

>

> was ik om.

>

> Dat gevoel wat toen over mij kwam was een

> beslissend inzicht, om God beter te leren kennen

> en mij op Hem te richten.

Niet het bloed van een persoon? Dat is volgens de Bijbel wel het geval! (vers 12):

Hebreeën 13:9-21

9 Laat u niet misleiden door allerlei vreemdsoortige leerstellingen; we doen er goed aan ons te laten sterken door genade, niet door spijzen waar de aanhangers van die stellingen in het geheel geen baat bij hadden. 10 Wij hebben een altaar waarvan zij die in de tent dienstdoen niet mogen eten. 11 Het bloed dat bestemd is voor het reinigingsoffer wordt door de hogepriester het heiligdom binnengedragen, de kadavers van de offerdieren worden buiten het kamp verbrand. 12 Daarom heeft ook Jezus, om met zijn eigen bloed het volk te heiligen, buiten de stadspoort geleden. 13 Laten we dus het kamp verlaten, ons bij hem voegen en delen in zijn vernedering. 14 Onze stad is immers niet blijvend, wij kijken juist verlangend uit naar de stad die komt. 15 Laten we met Jezus’ tussenkomst een dankoffer brengen aan God: het huldebetoon van lippen die zijn naam prijzen, ononderbroken. 16 En houd de liefdadigheid en de onderlinge solidariteit in ere, want dat zijn offers waarin God behagen schept.

17 Gehoorzaam uw leiders en schik u naar hen, want zij waken over uw leven en zullen daarvan ook rekenschap moeten afleggen. Zorg ervoor dat zij hun taak met vreugde kunnen vervullen, zodat ze geen reden tot klagen hebben: dat zou u zeker niet ten goede komen.

18 Bid voor ons. We zijn er weliswaar van overtuigd dat ons geweten zuiver is, omdat we er op elk terrein naar streven het goede te doen, 19 maar toch vraag ik dringender dan ooit om uw gebed, zodat ik des te eerder bij u zal worden teruggebracht. 20 Moge de God van de vrede, die onze Heer Jezus, de machtige herder van de schapen, door het bloed van het eeuwig verbond uit de wereld van de doden heeft weggeleid, 21 u toerusten met al het goede, zodat u zijn wil kunt doen. Moge hij in ons datgene tot stand brengen wat hem welgevallig is, door Jezus Christus, aan wie de eer toekomt, tot in alle eeuwigheid. Amen.

Ga in Jezus naam niet in discussie met de Bijbel maar wees nederig voor het Woord.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Jij hebt nooit genoeg.

>

> Daarbij verdraai je mijn woorden weer dat ik

> beweer dat bekeren afwenden van God inhoudt.

>

> Daarom is praten met jou onmogelijk. Een mens is

> bekeerd/omgekeerd, steven, als deze kiest voor

> God.

Je zei in een ander draadje dat als je je zou bekeren je je dan van God af zou keren.

>

> Dat heb ik gedaan.

we hebben ons allemaal van God gekeerd volgens de Bijbel.

>

> Als ik mij weer zou bekeren/omkeren, waar jij maar

> op aandringt in je onwetendheid, dán zou ik weer

> voor de wereld kiezen moeten.

>

> Snap je?

Bekeren is altijd naar God toe. Of kan jij een voorbeeld uit de Bijbel geven dat er sprake is van iemand die zich tegen God bekeerd? Die is er niet. We hebben ons allemaal van God gekeerd, maar God had ons zo lief, dat terwijl wij zondaren waren, Jezus voor onze zonden is gestorven. Dat is genade en de reden dat mensen zich tot de levende God bekeren.

• Stefan

Ach lieverd, je zal ze de kost moeten geven die terugvallen in de wereld, nadat ze bekeerd waren voor God. De bijbel spreekt boekdelen hier over.

Slechts enkelen gaan door de nauwe poort steven..maar om daarover meer te lezen zal je toch moeten reageren bijvoorbeeld op het topic van David.

Of natuurlijk op dit topic met dezelfde boodschap, en dan wel –met– inhoudelijke vragen en opmerkingen.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ach lieverd, je zal ze de kost moeten geven die

> terugvallen in de wereld, nadat ze bekeerd waren

> voor God. De bijbel spreekt boekdelen hier over.

>

> Slechts enkelen gaan door de nauwe poort

> steven..maar om daarover meer te lezen zal je toch

> moeten reageren bijvoorbeeld op het topic van

> David.

>

> Of natuurlijk op dit topic met dezelfde boodschap,

> en dan wel –met– inhoudelijke vragen en

> opmerkingen.

Tja, als jij ‘terugvallen in de wereld’ gelijk stelt aan bekeren tot God, en je ziet het Bijbelse evangelie van verlossing als dezelfde leer als de gnostiek of welke andere leer dan ook, dan zijn we toch uitgepraat? Toch is het van belang dat de Bijbelse waarheid tegenover jouw onzinnige, hypocriete en leugenachtige leer gezet blijft worden.

• Stefan

Tjonge..

Je bent echt niet wijs.

Als je je leven richt op God, vanuit de wereld, dan heet dat bekeren/omkeren naar God.

Echter, keer je wéér om, vanaf de weg die je ingeslagen was om God te gaan liefhebben met heel je wezen, dán val je terug in de wereld zoals dat heet.

Met andere woorden, dan ben je weer omgekeerd.

Heb jij last van leesblindheid en dovemansoren?

En nog steeds niet reageren over mijn reageren over jouw niet reageren over het inhoudelijk reageren op topics.

Maar als het twee keer keren al een probleem geeft..tja..

• perihelium

bekeren

Met ‘bekering tot het christendom’ wordt bedoeld dat men overgaat tot het christendom en een leven gaat leiden overeenkomstig Bijbelse regels. Bekering houdt in dat men Jezus als de messias aanvaardt en een volgeling van hem wordt. Bekering kan als zodanig worden opgevat als een synoniem van wedergeboorte.

Bekering wordt ook wel gebruikt als een oproep aan personen die al gelovig zijn om hun leven in orde te brengen met de Bijbel en zich af te keren van verkeerde praktijken.

In de Bijbel komt de aanduiding ‘bekering’ diverse malen voor, zowel in de eerste als in de tweede betekenis. Een voorbeeld van het eerste is de toespraak die de apostel Petrus hield nadat de Heilige Geest op het Pinksterfeest was uitgestort en de toehoorders opriep zich te bekeren. Een voorbeeld van het tweede is de oproep van Johannes de Doper, de wegbereider van Jezus, aan zijn tijdgenoten om hun leven op orde te brengen omdat de messias (Jezus) binnenkort zal verschijnen. In dit geval ging het niet om wedergeboren gelovigen omdat Jezus nog niet gekomen was.

Bekering in de zin van christen worden, houdt concreet in dat men erkent dat men een zondig mens is en gelooft dat Jezus als Zoon van God gestorven en opgestaan is als ultieme aflossing van de menselijke zonden (de erfzonde en de zonden die daarvan het gevolg zijn). wiki

• BOAZ

Woorden als geest, god, liefde, christus, zijn allemaal lege niets zeggende woorden als het losgekoppelt word van de persoon waar het om gaat.

De Here Jezus Christus.

Openbaring 1:4 Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn, 5 en van Jezus Christus, de getrouwe getuige, de eerstgeborene der doden en de overste van de koningen der aarde.

Hem, die ons liefheeft en ons uit onze zonden verlost heeft door zijn bloed 6 – en Hij heeft ons tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader gemaakt – Hem zij de heerlijkheid en de kracht tot in alle eeuwigheden! Amen.

7 Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen. Ja, amen.

8 Ik ben de alfa en de omega, zegt de Here God, die is en die was en die komt, de Almachtige.

Openbaring 5: 9 En zij zongen een nieuw gezang, zeggende:

Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt (hen) voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie; 10 en Gij hebt hen voor onze God gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters, en zij zullen als koningen heersen op de aarde.

Zonder bloedstorting is er géén vergeving Hebreeen 9:22.

Jij hebt een new-age bekering ondergaan.

Ik hoop dat jij je eens oprecht zal bekeren tot Jezus Christus de Zoon van de Levende God.

Johannes 6:53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij gij het vlees van de Zoon des mensen eet en zijn bloed drinkt, hebt gij geen leven in uzelf. 54 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. 55 Want mijn vlees is ware spijs en mijn bloed is ware drank. 56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. 57 Gelijk de levende Vader Mij gezonden heeft en Ik leef door de Vader, zo zal ook hij, die Mij eet, leven door Mij. 58 Dit is het brood, dat uit de hemel nedergedaald is; niet gelijk de vaderen gegeten hebben en gestorven zijn; wie dit brood eet, zal in eeuwigheid leven. 59 Dit zeide Hij, lerende in de synagoge te Kafarnaüm.

Boaz.

• Stefan

Oké, boaz..

God ziet het hart en Hij is het die weet heeft van mijn streven en in Wie ik mijn vertrouwen heb..

Gelukkig maar.

En deze tekst, gaat over de Geest, de Levend makende Geest van God Die door de Zoon Zich toont. De Zoon IN of beter IS de mens welke ook wel Kind van God wordt genoemd.

Dezen zijn het, de Herders, de Kinderen van God, de Zonen Gods, de Christus, die het Woord brengen en daarmee de Geest tonen opdat het Woord Leven brengt…

Johannes 6:53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij gij het vlees van de Zoon des mensen eet en zijn bloed drinkt, hebt gij geen leven in uzelf. 54 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. 55 Want mijn vlees is ware spijs en mijn bloed is ware drank. 56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. 57 Gelijk de levende Vader Mij gezonden heeft en Ik leef door de Vader, zo zal ook hij, die Mij eet, leven door Mij. 58 Dit is het brood, dat uit de hemel nedergedaald is; niet gelijk de vaderen gegeten hebben en gestorven zijn; wie dit brood eet, zal in eeuwigheid leven. 59 Dit zeide Hij, lerende in de synagoge te Kafarnaüm.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Oké, boaz..

>

> God ziet het hart en Hij is het die weet heeft van

> mijn streven en in Wie ik mijn vertrouwen heb..

>

> Gelukkig maar.

>

> En deze tekst, gaat over de Geest, de Levend

> makende Geest van God Die door de Zoon Zich toont.

> De Zoon IN of beter IS de mens welke ook wel Kind

> van God wordt genoemd.

>

> Dezen zijn het, de Herders, de Kinderen van God,

> de Zonen Gods, de Christus, die het Woord brengen

> en daarmee de Geest tonen opdat het Woord Leven

> brengt…

>

>

> Johannes 6:53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar,

> voorwaar, Ik zeg u, tenzij gij het vlees van de

> Zoon des mensen eet en zijn bloed drinkt, hebt gij

> geen leven in uzelf. 54 Wie mijn vlees eet en mijn

> bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem

> opwekken ten jongsten dage. 55 Want mijn vlees is

> ware spijs en mijn bloed is ware drank. 56 Wie

> mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij

> en Ik in hem. 57 Gelijk de levende Vader Mij

> gezonden heeft en Ik leef door de Vader, zo zal

> ook hij, die Mij eet, leven door Mij. 58 Dit is

> het brood, dat uit de hemel nedergedaald is; niet

> gelijk de vaderen gegeten hebben en gestorven

> zijn; wie dit brood eet, zal in eeuwigheid leven.

> 59 Dit zeide Hij, lerende in de synagoge te

> Kafarnaüm.

Oke Thomas, weer vele nietszeggende bla bla new-age termen.

Het gaat om het bloed, zonder bloedstorting géén vergeving Hebreeeen 9:22.

Boaz

Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het verbond, zal hij door vleierijen tot afval bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal sterk zijn en daden doen.