Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1Kor. 15 ...

• Stefan

Bijna elke reactie die ik gegeven heb is een getuigenis van wat ik geloof, van wat ik hoop en wat ik verwacht te ontvangen; de Liefde.

Er zit uiteraard nog veel -eigen- in, maar de teksten uit de bijbel, de teksten uit andere geschriften die ik afgelopen jaren heb geplaatst, sta ik achter.

Vaak ben ik het ´diepe´ in gegaan met die teksten, waarin er prachtige visies bevestigd of opgedaan werden.

Heel vaak heb ik het over God, Zijn Geest, de Christus, Christus Jezus en Zoon van God gehad..als iets wat in de mens zijn bereik ligt te ontvangen of te worden..

Mijn aanwezigheid op dit prikbord is één groot getuigenis hoe ik het geloof ervaar en hoop dit duidelijk uit te dragen, te delen met anderen.

Mijn groot verlangen is om een broeder van Jezus te worden, in Christus..een Christus. Maar daar is overgave aan God voor nodig, totale overgave van mijn hele wezen.

Dat is een grote opdracht en een vervolg van de keus die ik gemaakt heb; een Kind van God–willen– Zijn.

Daarom is dit topic zo belangrijk om over te praten, omdat in dit topic de geheimenis gelezen kan worden die IN de mens zich afspeelt, om toegerust te kunnen worden voor Gods Koninkrijk.

Heb je nog opmerkingen over het topic? Of vragen?

Of ervaringen hiermee?

Trouwens..de Heer prijzen is nederigheid tonen voor de Geest van God, welke mijn Heer is.

• boerenkool

de dood is al overwonnen, door jezus

• perihelium

thomas Schreef:

>

> Heel vaak heb ik het over God, Zijn Geest, de

> Christus, Christus Jezus en Zoon van God

> gehad..als iets wat in de mens zijn bereik ligt te

> ontvangen of te worden..

God worden is je reinste new-age onzin en heeft met het Bijbelse evangelie niks van doen.

>

> Mijn aanwezigheid op dit prikbord is één groot

> getuigenis hoe ik het geloof ervaar en hoop dit

> duidelijk uit te dragen, te delen met anderen.

Je gelooft in een valse leer en bent dat hier al jaren aan het verkondigen.

>

> Mijn groot verlangen is om een broeder van Jezus

> te worden, in Christus..een Christus. Maar daar is

> overgave aan God voor nodig, totale overgave van

> mijn hele wezen.

Volgens Jezus is daar bekering en doop voor nodig en daar horen we je niet over.

• Stefan

Er zijn en blijven altijd mensen die een ander het Licht niet gunnen.

Waarschijnlijk omdat ze zelf het Licht niet kunnen verdragen, of gewoon nog niet zien.

Toch is mijn hart verheugd..;)

• Simon E.

Steven schreef:

> Dan praat je teveel met

> new-agers mee dat je het godje in jezelf wilt doen

> opstaan en daar God niet voor nodig hebt.

Ik vind het jammer dat je weinig hebt begrepen van wat ik heb verwoord, Steven, en tot deze verkeerde bevinding komt.

Groet, Simon.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Er zijn en blijven altijd mensen die een ander het

> Licht niet gunnen.

>

> Waarschijnlijk omdat ze zelf het Licht niet kunnen

> verdragen, of gewoon nog niet zien.

>

> Toch is mijn hart verheugd..;)

Of andere mensen jouw het licht wel of niet in de ogen gunnen zou ik me met die gesloten ogen van je niet al te druk om maken, dat zie je niet eens, vraag eerst maar eens om zicht. Of is dat ook een innerlijk proces volgens jou? Je hebt niet eens door wat voor een leugenachtige en huichelachtige dingen je hier neerschrijft. Ik heb het over bekering en doop en jij bent verheugd het daar niet over te hebben. Het enige licht waar je daarmee aansprak op maakt is waarmee je bevonden wordt. Man, bekeer je in Jezus naam.

• Stefan

Als ik mij zou bekeren, dan kies ik weer voor de wereld.

Is dat wat je voor ogen hebt met iemand die gericht is op God?

Ik stop hiermee de discussie.

• perihelium

Simon E. Schreef:

——————————————————-

> Steven schreef:

>

> > Dan praat je teveel met

> > new-agers mee dat je het godje in jezelf wilt

> doen

> > opstaan en daar God niet voor nodig hebt.

>

> Ik vind het jammer dat je weinig hebt begrepen van

> wat ik heb verwoord, Steven, en tot deze verkeerde

> bevinding komt.

>

> Groet, Simon.

Dat krijg je als je niet bekend bent en met een dwaalleraar meepraat zoals je in dit draadje doet. Geef liever je eigen (hopelijk wel) Bijbelse visie.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Als ik mij zou bekeren, dan kies ik weer voor de

> wereld.

>

> Is dat wat je voor ogen hebt met iemand die

> gericht is op God?

Gnostiek, het verwerven van ‘goddelijke kennis’ is valse leer en heeft niks met het Bijbelse evangelie te maken en een relatie met God. Wel alles met dwaalleer.

>

> Ik stop hiermee de discussie.

Tja, als je niks hebt te vertellen over waar je van bent bekeerd of waarom en of je bent gedoopt, heb je verder ook niks te vertellen (ondanks je blabla).

• Simon E.

Dew Schreef:

——————————————————-

> Dat zijn de 144.000 losgekochten die mede

> regeerders zullen zijn in Jezus hemelse

> koninkrijk.

>

>  En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg

> Si̱on, en met hem honderd vierenveertig duizend,

> die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun

> voorhoofd geschreven droegen.

>

> . Dezen zijn het die het Lam blijven volgen

> waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden

> van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en

> voor het Lam, 

>

>

> 6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft

> aan de eerste opstanding; over dezen heeft de

> tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen

> priesters van God en van de Christus zijn en

> zullen de duizend jaar met hem als koningen

> regeren.

>

> openbaring 14:1,4 en 20:6

Hallo Dew,

Ik moet nog even wennen aan het verloop van de draadjes hier op dit prikbord, vandaar dat ik nu pas reageer. Ja, ik geloof zeker dat het Boek Openbaring van Johannes over hetzelfde thema handelt als hierboven beschreven. Persoonlijk ervaar ik dit als het meest complexe Boek van de Bijbel, doordat de teksten nogal versluierd zijn. Ik beschouw het Boek eigenlijk op twee niveaus: op dat van de gehele mensheid en de beschrijving van een proces dat in potentie iedere mens kan doorlopen (zie de aanvang van deze discussie). Genesis vindt haar voltooiing in Apocalyps. Weet iemand overigens waar het getal 144.000 vandaan komt?

Groet, Simon