'Hen' zijn degene die door God, de Vader, voorbestemd zijn om, geheiligd door de Geest, gehoorzaam te zijn (1 Pet 1-2). Het resultaat ligt dus al vast en is geen gevolg van een proces dat in ons ligt waar de uitkomst onzeker van is.
<><
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> Geheiligd door de Geest.
>
> Dat is een aannemen van…
>
> Nam jij maar eens wat aan…
Heilig zijn zodra je beslist je leven aan de Heer te geven is wat anders dan heiligen/heiliging wat jij een innerlijk proces noemt. Dat kan je zo pas noemen als je daarmee toegeeft dat God degene is die ons van onreinheden zuivert en niet wijzelf.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..wat zeg je nou?????????????????????
Hahaha..
Een toegeven.
Heh heh..
pffffffffffffffft ()
Steven schreef:
´´
Heilig zijn zodra je beslist je leven aan de Heer te geven is wat anders dan heiligen/heiliging wat jij een innerlijk proces noemt. Dat kan je zo pas noemen als je daarmee toegeeft dat God degene is die ons van onreinheden zuivert en niet wijzelf.´´
Simon E. Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Frappant in de zin van; frappant dat dit vaak
> niet
> > zo gezien wordt.
> >
> > Het lijkt heiligschennis als het wordt
> > aangehaald..
>
>
> Juist.
>
> Simon E.
Kan je wat duidelijker zijn? Zeg je nu dat je jezelf (door een innerlijk proces) als God of gelijk aan God ziet?
thomas Schreef:
——————————————————-
> Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..wat zeg je
> nou?????????????????????
>
> Hahaha..
>
> Een toegeven.
>
> Heh heh..
>
> pffffffffffffffft
>
>
> Steven schreef:
> ´´
> Heilig zijn zodra je beslist je leven aan de Heer
> te geven is wat anders dan heiligen/heiliging wat
> jij een innerlijk proces noemt. Dat kan je zo pas
> noemen als je daarmee toegeeft dat God degene is
> die ons van onreinheden zuivert en niet
> wijzelf.´´
Ik zeg dat je moet toegeven dat het God is die onze zonden wast en niet wijzelf als je heiliging een innerlijk proces noemt en dan beweer je dat ik iets toegeef in deze discussie. Denk je dat zuigen liegen en draaien een goede tactiek is om die valse leer van je te verkondigen? Als je nu begint te mekkeren geef dan eerst eindelijk eens antwoord op de vraag wat de hoop is die in je is en of je bent bekeerd en gedoopt zoals Jezus ons opdroeg. Wat ben je bij geen of een negatief antwoord anders dan een religieuze huichelaar met al die praatjes? Of heb je een ander evangelie?
Ik zal je vertellen wat ik na je reactie van 12.59 uur heb gedaan. Ik ben een stukje gaan fietsen op de racefiets. Dit doe ik vaker, maar ik heb nu de eerste 20 km met een waar verheugd hart gereden.
Een verheugd hart omdat de Geest de hardste noten kan kraken.
En voor het eerst van mijn leven zei ik hardop en bewust vanuit het hart: ´´prijs de Heer´´.
Vind je dat niet een geweldige ervaring?..
thomas Schreef:
——————————————————-
> Ik zal je vertellen wat ik na je reactie van 12.59
> uur heb gedaan. Ik ben een stukje gaan fietsen op
> de racefiets. Dit doe ik vaker, maar ik heb nu de
> eerste 20 km met een waar verheugd hart gereden.
>
> Een verheugd hart omdat de Geest de hardste noten
> kan kraken.
>
> En voor het eerst van mijn leven zei ik hardop en
> bewust vanuit het hart: ´´prijs de Heer´´.
>
> Vind je dat niet een geweldige ervaring?..
Dat klinkt een stuk eerlijker en nederiger dan dat je zegt het al twee jaar voor elkaar te hebben. Inderdaad een harde noot, maar daar weet de grote notenkraker wel raad mee.
thomas Schreef:
——————————————————-
> Twee jaar voor elkaar te hebben?
>
> Steven, twee jaar geleden ben ik bekeerd.
>
> En langzaamaan zie ik steeds meer in wat die keus
> werkelijk inhoudt.
Je zit hier twee jaar new-age/gnostische leer te verkondigen en hebt zoals je net zei nooit hardop en bewust de Heer geprezen. Wat versta jij onder bekering?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?