Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

What is in a name?

• Frederik D

Welke vragen?

• samuel

Die je gesteld zijn?

• Frederik D

In deze draad? Door jou?

• samuel

Ja, Psalm 22!

• Frederik D

Oh is dat zo? Nou vertel eens bij welke koning zijn handen en voeten zijn doorboord en bij welke koning hebben ze het lot geworpen over zijn klederen?

——————-

Deze vraag?

Mijn antwoord luidee dat het lijdensverhaal aangaande Jezus aangepast is aan die psalm. Men heeft, plat gezegd, in dat lijdensverhaal de boel opgeleukt om het te laten overeenstemmen met die psalm.

Vroeger paste men vaak verhalen aan om ze met andere verhalen te laten overeenstemmen.

• Frederik D

Ik hoef niets te bewijzen. Al is het duidelijk bewijsbaar dat het NT gaarne een kopie is van het OT. Dat heb ik al meerdere malen aangekaart. Bijvoorbeeld de kindermoord in Bethlehem. Een volkomen kulverhaal. Maar dat kulverhaal krijgt enige betekenis als je het ziet als een parallel met de kindermoord in Egypte ten tijde van Mozes.

Maar deze draad gaat over de namen van God.

• samuel

Niet er omheen draaien, gewoon antwoord geven welke koning uit het OT er bedoeld wordt in de Psalm waar zijn handen en voeten van doorstoken werden en het lot over zijn kleding geworpen werd?

• Frederik D

Psalmen zijn lyriek en geen geschiedsschrijving.

• samuel

Nee je hebt helemaal niks aangetoond en nu nog minder, maar over Bethlehem, hoeveel mensen zoude er ter tijde van Jezus geboorte geleefd hebben in dat stadje?

En hoeveel hadden er kinderen hebben tussen de 0 en 2 jaar?

2 of 5, zou dat opgetekend worden in de annalen?

• samuel

Je blijft maar draaien, geef gewoon antwoord op de vraag welke koning uit het OT wordt er bedoeld?