Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tegenstelling

• theo

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Ongeloof vergt enige zelfwerkzaamheid.

Hahaha, geloof ook hoor !!

Anders hobbelen wij gelovigen ook maar achter leiders en leidertjes en zichzelf Grote Leiders noemende mensen aan.

• LiaDonkers

Christenen kunnen nogal gezagsgetrouw zijn.

Anderzijds zijn er bijna geen Nederlandse katholiek die de paus nog serieus nemen.

Verder sta ik soms versteld van de vindingrijkheid waarmee christenen de “waarheid” van de bijbel proberen te onderbouwen en aperte tegenstellingen proberen recht te praten. Da's ook een hoop werk.

• Frederik D

Ik onderschrijf je opmerking.

• Frederik D

Ze hebben een speciaal strijkijzer om de hobbels en bobbels in de Bijbel recht te strijken.

http://nl.dreamstime.com/stoomwals-thumb21937398.jpg

• Frederik D

Waarom wel?

• theo

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Christenen kunnen nogal gezagsgetrouw zijn.

Vertel mij wat. Mijn gereformeerde opvoeding…. niet voor niets wilden werkgevers van welke snit dan ook buitengewoon graag gereformeerde mensen als werknmer.

> Anderzijds zijn er bijna geen Nederlandse

> katholiek die de paus nog serieus nemen.

Dat denk ik ook niet.

>

> Verder sta ik soms versteld van de vindingrijkheid

> waarmee christenen de “waarheid” van de bijbel

> proberen te onderbouwen en aperte tegenstellingen

> proberen recht te praten. Da's ook een hoop werk.

Inderdaad. Behalve dat mijn veel van mijn medechristenen er weinig werk van maken.

• theo

Het ligt dus niet aan mij gelukkig.

• Frederik D

Ik wacht met spanning op een redelijke uitleg of op de erkenning dat er inderdaad een tegenstrijdigheid is.

• theo

Homosexualitiet is een veel beter onderwerp. DAN komen er sowieso talloze reacties.

DAN heeft ieder wel een (gelovige) mening om er wat bijbelteksten tegenaan te gooien hoe slecht die hom's wel zijn.

Moet het dan maar weer gaan over homosexualiteit en (christelijk) geloof en de bijbel ?

Dan wel zonder mij trouwens.

• Frederik D

Heb je vanavond vroeg Bodar en Knevel gezien?

Kijk jij wel eens naar religieuze programma's? Ik wel. Ik ben een religion watcher.