Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Betekenis tot nu toe verborgen

• ¥ Lotje ­­¥

zo is dat ik vertrouw op GOD.:)

• Michiel...

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> zo is dat ik vertrouw op GOD.:)

Het is het enige verstandige wat de mens kan doen.

• LiaDonkers

Michiel… Schreef:

——————————————————-

> De weg van de mens zonder God is een weg die leidt

> tot helemaal niets.

Wat ik nooit zo goed begrijp is wat een weg met God meer te bieden heeft dan een weg zonder God.

Kun je dat uitleggen?

• Frans

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Wat ik nooit zo goed begrijp is wat een weg met God meer te bieden heeft dan een weg zonder God.

> Kun je dat uitleggen?

Sorry dat ik er even tussen kom maar wat je zegt is toch logisch ? Hoe kan je begrijpen dat een weg met God meer te bieden heeft als je die nooit bewandeld hebt ?

• LiaDonkers

Voor de ongelovige is die weg onbegaanbaar, Frans.

Het is onmogelijk om net te doen alsof je in een god gelooft.

En als het wel zou kunnen, dan levert het geen goede resultaten op.

De ongelovige blijft dus afhankelijk van eigen waarneming (hoe gedragen mensen zich die wel die weg bewandelen) en van wat de reizigers op die weg erover vertellen. Ik kan mij niet voorstellen dat er op die weg dingen gebeuren waar iemand met enige taalvaardigheid niets over kan vertellen. Ik kan het mis hebben. Doe eens een poging.

• Frans

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Voor de ongelovige is die weg onbegaanbaar, Frans. Het is onmogelijk om net te doen alsof je in een god gelooft.

>

> En als het wel zou kunnen, dan levert het geen goede resultaten op.

Daar heb je uiteraard gelijk in. Jammergenoeg zijn er veel die dat wel doen, vandaar dat ik vaak wijs op ons christenen hun grote verantwoordelijkheid.

>

> De ongelovige blijft dus afhankelijk van eigen waarneming (hoe gedragen mensen zich die wel die weg bewandelen) en van wat de reizigers op die weg erover vertellen.

Dat bedoel ik dus met onze verantwoordelijkheid.

Ik kan mij niet voorstellen dat er op die weg dingen gebeuren waar iemand met enige taalvaardigheid niets over kan vertellen. Ik kan het mis hebben. Doe eens een poging.

Het probleem is dat het niet enkel rationeel uit te leggen is. Hoe leg je je eigen pijn uit aan iemand die het niet voelt ? Geloven kan alleen door voorbeelden te geven aan de ander, de liefde en opoffering van een moeder voor haar kind, opkomen voor een medemens die oneerlijk behandeld wordt enz… alle voorbeelden zouden hopeloos te kort schieten voor diegene die het niet ervaren heeft.

Zat een foutje in.

• LiaDonkers

> Het probleem is dat het niet enkel rationeel uit

> te leggen is. Hoe leg je je eigen pijn uit aan

> iemand die het niet voelt ? Geloven kan alleen

> door voorbeelden te geven aan de ander, de liefde

> en opoffering van een moeder voor haar kind,

> opkomen voor een medemens die oneerlijk behandeld

> wordt enz… alle voorbeelden zouden hopeloos te

> kort schieten voor diegene die het niet ervaren

> heeft.

Ongelovigen hebben ook wel eens pijn, hoor.

Ongelovigen zijn ook moeder en vader en komen ook op voor oneerlijk behandelde medemensen.

Daar kan ik mij allemaal best wel wat bij voorstellen.

• ¥ Lotje ­­¥

Het is onmogelijk om net te doen alsof je in een god gelooft. zeg je

Als je gelovig bent voel je het, Je merk het…. .Tis moeilijk uit te leggen.. Je moet het aanvaarden . Ga op onderzoek uit……..

• Frans

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Ongelovigen hebben ook wel eens pijn, hoor. Ongelovigen zijn ook moeder en vader en komen ook op voor oneerlijk behandelde medemensen.

> Daar kan ik mij allemaal best wel wat bij voorstellen.

Nu ga je voorbij aan wat ik bedoel, natuurlijk hebben de ongelovigen onder ons dat ook. In discussies mag je niet te veel zwart kijken als het een andersdenkende is, en niet te wit als het je beter te pas komt. ;)

Je kunt je er iets bij voorstellen ja, maar je voelt niet wat zij voelen of ondergaan. Zo is het onmogelijk te weten wat een gelovige ervaart als je niet gelooft. Je kan je er iets bij voorstellen maar als ik hier de reacties zo lees zitten jullie er heel erg naast.

• Bart

(tu)