Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Betekenis tot nu toe verborgen

• ¥ Lotje ­­¥

De Amerikaanse schrijver Bruce Barton schreef eens een boek over de Bijbel, getiteld The Book Nobody Knows (“Het boek dat niemand begrijpt” Deze titel is beslist juist geweest – tot nu toe!

Na aan de profeet Daniël vele profetieën te hebben geopenbaard, droeg God hem op:

Daniël 12:4 Maar gij, Daniël, houd de woorden verborgen, en verzegel het boek tot de eindtijd; velen zullen onderzoek doen, en de kennis zal vermeerderen.

In de tijd van het ‘einde’ zou zowel de kennis van de Bijbel als alle andere kennis worden vermenigvuldigd!

De gehele wereld bevindt zich nu in een tijd van ernstige crises en gaat nu snel een toestand van totale chaos tegemoet. Wij zijn nu de crisis aan het einde van dit tijdperk ingegaan! God zei:

Daniël 12:10 Velen zullen zich laten reinigen en zuiveren en louteren, maar de goddelozen zullen goddeloos handelen; en geen der goddelozen zal het verstaan, maar de verstandigen zullen het verstaan.

Ofschoon gedrukte exemplaren van Gods Woord en een algemene kennis van de Bijbel overal zijn te vinden, heeft de wereld als geheel nog steeds geen begrip van de Bijbel. Religieus, wetenschappelijk, politiek en militair bevindt zij zich in de uiterste verwarring. De wereld weet niet werkelijk waarheen ze gaat en evenmin begrijpt ze de lessen van de geschiedenis. Nooit heeft de mensheid begrip van de kennis van God meer nodig gehad dan nu!

http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/waarombijbelbestuderen.html

Nooit was geestelijke kennis harder nodig

Deskundigen laten ons weten dat de wetenschappelijke en technische kennis de afgelopen 10 jaar zijn verdubbeld – maar de wereldproblemen zijn dat eveneens! Kennelijk hebben kennis van materiële zaken en wetenschappelijke en technologische knowhow de mens niet de antwoorden op de wereldproblemen verschaft. Deze kennis heeft slechts geleid tot een vermenigvuldiging van de problemen en heeft de mensheid op de rand van nucleaire en biotechnologische vernietiging gebracht!

De vroegere president van de Verenigde Staten, Dwight D. Eisenhower, besefte het feit dat de mens zichzelf spoedig kan uitroeien. In zijn inaugurele rede zei hij: “In de snelle vlucht die de grote gebeurtenissen hebben genomen, zien wij onszelf rondtasten teneinde de volle zin en betekenis van de tijd waarin wij leven te kennen… Hoever zijn wij gevorderd op de lange pelgrimstocht van de mensheid vanuit de duisternis naar het licht? Naderen wij het licht, een dag van vrijheid en vrede voor de gehele mensheid? Of sluiten de schaduwen van een nieuwe nacht ons aan alle kanten in? … De wetenschap schijnt zo ver te zijn om ons als haar laatste gift de macht te schenken het menselijk leven van deze planeet weg te vagen.”

Maar hoe zou een wereldramp kunnen worden afgewend? Wat is de oplossing van de bewapeningswedloop – van een nucleair ‘Armageddon’?

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, vlak na de overgave van Japan aan boord van het slagschip Missouri in de Baai van Tokio, wees generaal Douglas MacArthur op de enig mogelijke oplossing. Hij sprak deze profetische woorden: “Vanaf de vroegste tijden heeft de mens naar vrede gezocht… Militaire allianties, machtsevenwicht, verbonden tussen volken, alle hebben op hun beurt gefaald, waardoor alleen de weg van de vuurproef van oorlog openbleef. De totale vernietiging door oorlog heeft dit alternatief nu uitgeschakeld. Wij hebben onze laatste kans gehad. Als wij niet een machtiger en meer onpartijdig systeem ontwerpen, staat Armageddon voor de deur. Het probleem is in wezen theologisch en vereist een geestelijke opleving en verbetering van het karakter van de mens om gelijke tred te houden met onze haast onvergelijkelijke vooruitgang in wetenschap, kunst, literatuur en alle materiële en culturele ontwikkelingen van de afgelopen 2000 jaar. Het moet uit de geest komen, willen wij het vlees redden” (Reminiscences, p. 459).

Lees deze opmerkelijke woorden met grote aandacht.

Hoewel hij een van de grootste en meest succesvolle generaals van de moderne tijd was, meende MacArthur dat onze wereld haar laatste kans heeft gehad om een grote oorlog te voeren en te beëindigen zonder de mensheid uit te roeien!

Maar hij zag tevens de enige oplossing van de kwalen van deze wereld: een verbetering van het karakter van de mens!

Laten wij eerlijk zijn. Laten wij de feiten onder de ogen zien. Er is een oorzaak voor ieder gevolg! Omdat de mens heeft verkozen zijn eigen weg te gaan en Gods geopenbaarde kennis heeft verworpen, oogst de mensheid de consequenties daarvan! 's Mensen eigen wegen zijn de oorzaak van het leed, de ellende en de moeilijkheden waaronder de wereld vandaag gebukt gaat! Afgesneden van God en van begrip van Zijn Woord heeft het misleide wetenschappelijke en technologische genie van de mens hem op de rand van zelfvernietiging gebracht!

Derhalve is het inderdaad in wezen een theologisch probleem, zoals God duidelijk in Zijn Woord zegt:

Hosea 4:6 Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Omdat gij de kennis verworpen hebt, verwerp Ik u, dat gij geen priester meer voor Mij zult zijn; daar gij de wet van uw God vergeten hebt, zal ook Ik uw zonen vergeten.

Het volk gaat te gronde door het gebrek aan ware, geestelijke kennis.

• Anna Lieze

Heb je het helemaal gelezen ?

• ¥ Lotje ­­¥

ik wel nu jij nog

• Sfred+

En een paar jar later wilden dezelfde Dougles MacArthur atomwapens zonder scrupules inzetten in het Korea conflict. Hoe toch op die huigelaar.

• Anna Lieze

Je liegt

• ¥ Lotje ­­¥

ik lees bepaalde dingen 2 of 3 keer over . . En ik ga je negeren . Je doe raar en je vernederd . ga er aan werken ……

• Anna Lieze

Als je dat vernederen noemt dan ben je een beetje overgevoelig

• ¥ Lotje ­­¥

ik zeg niet dat je nu vernederd maar eerder op de dag . . laat maar ga je eigen weg maar ….

• theo

Gelukkig dat er altijd secteleiders en betweters zijn die nu ECHT de bijbel goed uit kunnen leggen.

Alle andere uitleggers waren en zijn sukkels maar NU is de enige echte ware uitlegger opgestaan.

Dit soort artikelen waarvan de schrijver van zichzelf zegt dat nu eindelijk de echte waarheid is beschreven.

Het soort boeken; Wat er werkelijk in de bijbel staat.

Dialoog niet nodig…ook niet mogelijk trouwens.

Ik heb er niks mee.

• Anna Lieze

Hartelijk dank