Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Advent

• Nada

Slaap lekker voor straks Channah. Niet om huilen kan ik niet zeggen, wilde dat eerst wel doen maar dat zou liegen zijn. Ik snap er ook niks van en krijg ook tranen als ik zie wat mensen elkaar aandoen.

• Channah

Advent is natuurlijk ook een tijd van hoop. Overgenomen door de christenen van de heidenen (terugkeer van het licht), en verbonden aan de komst van een jongetje dat geboren wordt en alles goed moet maken. (Dank aan Ischa Meijer voor deze formulering.)

Wat de Ramadam betreft - en het vroegere vasten voor Pasen in de joods/christelijke traditie - dat gaat/ging natuurlijk uit van letterlijk ‘uit de mond sparen’, wat als je arm bent moeilijk is, maar wel een paar weken vol te houden is, hoe moeilijk dat ook moet zijn geweest. Nu de meesten van ons het toch wat beter hebben vind ik het niet meer dan normaal dat je het hele jaar door alert bent op wat er zoal in de wereld gebeurt en wat je daaraan kunt doen. Inderdaad,zoals Peri het doet.

• Channah

Nada, er gaan best ogen open. Het gaat alleen langzamer dan wij willen. Kijk maar naar wat wél allemaal goed en steeds beter gaat. We gaan gewoon door op het ingeslagen pad, toch?

Liefs, Channah

• Frederik D

Zo'n bestand lijkt mij vreselijk. Want je weet dat de ellende over een paar dagen weer opnieuw begint.

• Stefan

.

• theo

En ik had geen weet van adventskalenders en chocolade.

• Gonnie

Zeker zo kan jij ook van Theo veel goeds leren.!

• Sietse 45

theo Schreef:

——————————————————-

> En ik had geen weet van adventskalenders en

> chocolade.

Dat kwam ook niet voor in onze Gereformeerde gezinnen;)

• Ellen-Josee

Kan wel zijn, maar die dagen kan je wel gebruiken om bij te slapen, eten te kopen en wat verschansingen te bouwen.

Niet als je Palestijn bent natuurlijk, want dan ga je de hele tijd op straat staan schreeuwen, met je auto toeteren en in de lucht schieten.

:D

• Ellen-Josee

Af en toe, meestal is het hetzelfde wat hij schrijft hoor:

Het is een heilsevangelie, je moet je naasten helpen en niet alles geloven wat in de Bijbel staat.

O ja en iedereen wordt toch wel gered.

Ellen