Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Advent

• theo

Veel christenen hebben niks met kerstbomen en een aantal christenen hebben helemaal niks met kerst cq de geboorte van Jezus rond eind december.

Hebben jullie iets met advent? Wordt er aandacht aan gegeven bij jullie in de kerk , heb je er zelf iets mee .

Als niet christen natuurlijk niet, dat begrijp ik ook wel maar als christen dus.

• CU

Waar staat er iets over Advent in de bijbel?

• keessie

De advent is in het christendom de benaming voor de aanloopperiode naar kerst. De naam advent komt van het Latijnse woord adventus, dat komst betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest, wordt de geboorte van Jezus herdacht en zijn wederkomst verwacht.

• theo

Nergens..moet dat dan?

Er staat wel veel in de bijbel over toekomstverwachting en vrederijk en het koninkrijk der hemelen/het koninkrijk van God en het omsmeden van zwaarden tot ploegscharen.

• Anna Lieze

Je lijkt Wikipedia wel, zelfde schrijfstijl

• theo

Dat wist ik maar toch bedankt.

Evenwel is je reactie geen antwoord op mijn vraag maar dat is natuurlijk ook niet verplicht.

• Frederik D

Goed zo dat jij jezelf bijschoolt. Ga zo door. Op een dag zult gij Spinoza heten en spinazie eten.

• ¥ Lotje ­­¥

Tijdens de advent blikken gelovigen dus niet alleen op het verleden - op de tijd toen Jezus nog niet geboren was en vele joden uitkeken naar een verlosser, de Messias. Maar ze kijken ook uit naar wat komen gaat: de verandering van de wereld door de liefde. ‘Vanaf die dag zullen er geen tranen meer vloeien…’ zegt het boek van de Openbaring. Tijdens de advent worden christenen eraan herinnerd dat die nieuwe wereld voorbereid moet worden.

(Samuel 2003, nr 3, p. 2)

Sorry moest onder theo hangen

• keessie

Het gaat om het verwachten Theo in de eindtijd komt Jezus terug op aarde daar heb ik het aldoor al over lees mij topics maar na

• keessie

inderdaad maar daar mag ik van Theo niet over hebben dat noemt ie bangmakerij en angst zaaien