Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Advent

• CU

Natuurlijk moet dat. Je maakt er een kaarsjesuitblaasfeest van.

• theo

Inderdaad, ik weet dat je het daar altijd over hebt.

• Anna Lieze

haha :D

• theo

Lijkt me een goed plan.

Niet in het verleden blijven hangen maar dan wel de handen uit de mouwen en met vallen en opstaan meewerken aan het koninkrijk van God.

• Anna Lieze

En je valt hem er maar al te graag mee lastig.

• theo

Zo nu en dan wel ja.

Overigens niet lastig vallen maar erop reageren en met vragen komen waar dan geen antwoorden op komen.

Nu hebben we het echter over advent en niet over eindtijd laat staan over personen.

• ¥ Lotje ­­¥

vooruit kijken dus . gisteren is morgen niet .

• theo

Vooruitkijken EN doen !!!!

• ¥ Lotje ­­¥

ik kijk altijd vooruit . . Maar herinneren aan vroeger mag …………..

• samuel

Wat doet jouw kerkgenootschap aan de advent, aanloopperiode van vier zondagen voor kerst?

Je kent waarschijnlijk ook wel het kerkgenootschap de zevende dag adventisten!

Het heeft te maken met de komst en de wederkomst van Jezus Christus.

Ik heb persoonlijk niets met de eerste advent, het advent waar jij op doelt, dat de kerkelijke organisatie en de leden van die organisatie wel advent houden vindt ik geen probleem, het is een traditie overgenomen van de Rooms Katholieke traditie. Daar moet je wel rekening mee houden ben ik van mening.

De tweede advent de wederkomst, daar heb ik wel alles mee, niet in de trant van de zevende dag adventisten hoewel ik wel kan begrijpen waarom deze op zaterdag kerkdienst houden, maar wel de wederkomst van Jezus Christus.

Dus eigenlijk kan je stellen dat het iedere dag advent is voor mij, ik verwacht elk moment dat de Here Jezus Christus wederkomt!