Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Advent

• theo

Dat is wel erg kort door de bocht.

Google maar eensals je het echt interesseert.

Ik heb niet zo veel zin meer om het nu allemaal even haarfijn uit te leggen.

• Ellen-Josee

Troost je, mijn ouders hadden dezelfde bezwaren :D

• Ellen-Josee

Dat is dan natuurlijk weer een heel goede eigenschap van je, Theo.

• Nada

Je bestudeerd dus een geloof dat niet de jouwe is teneinde om de bijbel en het geloof wat wel de jouwe is te snappen? En schrikt en slikt ook nog, dat is best apart. :)

• Frederik D

Okay. Nu begrijp ik het. Ik meen dat één van mijn nichtjes ook eens zoiets had.

• theo

Nada Schreef:

——————————————————-

> Je bestudeerd dus een geloof dat niet de jouwe is

> teneinde om de bijbel en het geloof wat wel de

> jouwe is te snappen? En schrikt en slikt ook nog,

> dat is best apart. :)

Dat is best een leuke/goede/juiste opmerking.

Het klopt echter wel.

Het komt nu niet zoveel meer voor maar toen ik me echt ging verdiepen in het joodse geloof waaruit wij christenen zijn voortgekomen heb ik wel een aantal keren moeten slikken en ben ook wel eens opgeschrokken( is dat laatste wel een goed nederlandsch woord?)

• Frederik D

Vrouwen en chocolade. Ik had indertijd geen nylons mee moeten nemen naar het toenmalige Oostblok maar een paar kilo chocolade. :) Of gewoon harde Duitse marken.

• Ellen-Josee

Hahaha! Ik zie dat jij best humor hebt Nada.

LOL! :D

• Channah

Dan ben je vast nog heel erg jong.

Het aanbod van adventskalenders met chocolade er in die in de supermarkt te koop zijn is namelijk iets van hooguit 15 jaar. Daarvoor waren er wel adventskalenders met van die deurtjes' ie je open moest maken op de vastgestelde datrum, maar daarachter verscheen toch echt alleen maar iets over het op handen zijne kerstfeest.Toen ik kind was maakten wij die

adventskalenders zelf op school.

• Nada

Dat hoeft ook niet want jij zou het mij gekleurd vertellen omdat je gelooft. Niet dat ik dat niet wil weten want het is best interessant hoe een ander zijn geloof beleeft. Maar je geeft zelf al aan daar geen zin in te hebben en dat is goed.