Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vertrouw op God en op zijn macht

• Sfred+

wat ik wel graag wil is dat iemand je er op wijst dat het misschien fout is

Neen dat mag hij dus niet. Hij kan natuurlijk wel zeggen dat hij er anders over denkt uiteraard, volgens wie is het fout? het is fout gezien van uit zijn geloof, daar zijn wij het toch over eens?

Dat is niet mijn geloof, voor mij is er niets en ook niet misschien iets fouts aan en hij hoeft echt niet tegen mij te zeggen dat het misschien fout is, want dat is het pertinent niet voor mij.

Ik zal nooit zeggen tegen dat iemand dat zijn geloof misschien fout is, maar ik zal wel zeggen dat ik er anders over denk en niets met zijn geloof op heb. Mits hij mij zijn geloog gaat opdwingen, dan zal ik wel zeggen dat zijn geloof fout is omdat te doen.

Ik zal ook een gelovige middenstander nooit dwingen om zijn zaak te open op zondag, maar hij moet wel zijn mond houden als een ander wel zijn zaak opent op zondag.

• Sfred+

Neen hoor, in het geheel niet.

• theo

DAT is dan wel weer wat jammer.

• Frans

Sfred, Schreef:

——————————————————-

wat ik wel graag wil is dat iemand je er op wijst dat het misschien fout is

>

> Neen dat mag hij dus niet. Hij kan natuurlijk wel zeggen dat hij er anders over denkt uiteraard, volgens wie is het fout? het is fout gezien van uit zijn geloof, daar zijn wij het toch over eens?

Daar zijn we het over eens, maar waarom mag dat niet ? Jij mag toch ook vertellen dat ik het als gelovige fout heb ?

>

> Dat is niet mijn geloof, voor mij is er niets en ook niet misschien iets fouts aan en hij hoeft echt niet tegen mij te zeggen dat het misschien fout is, want dat is het pertinent niet voor mij.

Dat accepteer ik dan en zeg dus… OK, dat is duidelijk. Eerlijk zeggen wat je vind zou ik toch ook moeten kunnen net als jij, dan is er geen probleem lijkt me. Wie is nu fundamentalistisch ?

• Douce.

Lieve schat, weet jij wat ik verloren ben/heb? Nee dus.

Gewoon trappen, wat zoek je hier, aanbod om tegenaan te trappen? Mag, ik heb wat dat betreft een pantser.

Slechts mensen waarvan ik houd kunnen me enorm treffen.

Mensen die erop uit zijn anderen te kwetsen in hun liefde en waarden, minacht ik ((als mens) en kunnen mij niet kwetsen.

Zo ben ik niet geboren, maar helaas heb ik dat, door de aanwezigheid van slangen in m'n paradijs, moeten leren.

Jouw kritiek zou ik kunnen aanvaarden, maar je hanteert de middelen van iemand die meent een mausoleum te kunnen ontlopen.

De enige die mij uit dit rampenfestijn van dansers kan houden, is de aanwezigheid en liefde van God, so be it.

En kikkerbilletjes vreet niet niet, omdat ik dat ecologisch niet verantwoord vind.

Douce

• Sfred+

Waar zeg ik dat? Laat even zien graag.

Wat voor jou fatsoenlijk volwassen manier is hoeft dat niet voor een ander te zijn. Vrijheid van meeningsuiting en expressie is een gemeen goed in Nederland. Nog even en jij gaat zeggen dat het Theo van G zijn eigen schuld is door zijn taalgebruik dat hij vermoord is.

• theo

Waar ben je dan met enioge onderbouwing kritisch tegenin gegaan ipv door al dan niet tusen de regels door te melden dat alle gelovigen fout zijn?

• Sfred+

Ik zal niet zeggen dat jij het als gelovige fout heb? Dat heb je namelijk niet gezien van uit jouw belevingswereld. Alleen is dat mijn belevingswereld niet en denk er heel anders over. Is geheel iets anders dan te zegen dat jij iets fout doet.

Als je gaat zeggen dat iemand anders het fout doet volgen jouw geloof en een ander dwing naar jouw regels te leven, ben je een fundamentalist in mijn ogen.

• Sfred+

Laat even zien waar ik dat zeg.

• theo

Dat komt tussen de regels door tot uiting.