Had ik het niet gezegd? Nu gaat hij het over hoeveel generaties hebben, maar het verschil tussen die afstammingslijn van Mattheüs (Jozef) en Lucas (Maria) is dat het vanaf David om een opeenvolging van totaal andere mensen gaat.
Ellen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEllen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Had ik het niet gezegd? Nu gaat hij het over
> hoeveel generaties hebben, maar het verschil
> tussen die afstammingslijn van Mattheüs (Jozef)
> en Lucas (Maria) is dat het vanaf David om een
> opeenvolging van totaal andere mensen gaat.
Bs'd
En toch staat er in beide gevallen dat het de genealogie van Jozef is, en daarom klopt het dus van geen kant.
Iedereen die twee werkende hersencellen heeft die kan dat begrijpen.
Je liegt. Dat mentale universum wordt niet aanvaard door de wetenschap.
Dat mentale universum is niet gestoeld op empirie. Dus het is geen zaak van de empirische wetenschap.
Dat idee van het mentale universum is een zaak van argumenten, dus van de filosofie. En dat idee is ouder dan de weg naar Rome, dat in 754 (?) volgens Livius is gesticht.
Het idee van het mentale universum is een uitvloeisel van het stenen-tijdperkanimisme (alles is bezield).
Maar de tijd schrijdt voort. De meesten hebben het animisme achter zich gelaten. Jij met je debatjes met doornen en distels vormt hierop een uitzondering. En ook de filosofie schrijdt voort. De meeste filosofie is vandaag de dag toch wel antiplatonistisch.
Maar waarom lieg jij dat het mentale universum door de wetenschap is aanvaard? De meeste wetenschappers in Europa en de VS zijn trouwens ongelovig.
Gij zult niet liegen.
Eliyahu,
Ik krijg sterk het gevoel dat je aan het strijden bent tegen je eigen onhebbelijke manier van denken. Je strijdt in elk geval niet tegen mij, niet tegen het Nieuwe Testament of wat dan ook. Het probleem is niet de zogenaamde tegenstrijdigheden in het Nieuwe Testament, maar de tegenstrijdigheden in je hoofd die je dwars zitten.
Ik hoop oprecht voor je dat op zekere dag alles weer goed is daarbinnen (in't hoofd en vooral in't hart).
Groet,
BJE
theo Schreef:
——————————————————-
> E. heeft de eigenaardige gewoonte om
> tegenstrijdigheden in het NT te zoeken en daar op
> te focussen en de tegenstrijdigheden in het OT
> achteloos ter zijde te schuiven/te negeren.
>
> HET bewijs dat het NT niet gezaghebbend kan zijn
> en het OT natuurlijk wel.
Ik denk dat je gelijk hebt. Overigens valt het erg mee zowel met die tegenstrijdigheden in het OT als in het NT. En als er één voorbijkomt, dan heb ik het gevoel: Is dat nu echt zo? En dan ga ik dat eens rustig bekijken. Dan verbaas ik me altijd over de bijna pijnlijke nauwkeurigheid van de Bijbel en ook over de pijnlijke achteloosheid waarmee iets een tegenstrijdigheid wordt genoemd.
BJE
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?