Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Reactie op Eliyahu

• Eliyahu

BJE Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu schreef:

>

> "Dat is jouw onbewezen theorie. Feit is dat de

> tekst zegt: "Al de geslachten dan van Abraham tot

> David zijn veertien geslachten en van David tot de

> Babylonische ballingschap veertien geslachten en

> van de Babylonische ballingschap tot de Christus

> veertien geslachten."

> En die opmerking is dus FOUT."

>

> Ik vind je nogal absolutistisch reageren.

>

> Bovendien heb ik duidelijk gemaakt dat het er maar

> vanaf hangt vanuit welke context je iets leest. Ik

> vind dat ik die 14 geslachten best mag lezen

> vanuit de context van de afstammingslijst die

> Mattheüs zelf geeft en dat is duidelijk geen

> exacte genealogische lijst, maar wel een

> nauwkeurige afstammingslijst zoals ik heb

> duidelijk gemaakt in de opening.

> Ik zie niet wat daaraan verkeerd is.

Bs'd

Ik zal je uitleggen wat er verkeerd aan is: Het aantal. Het is 18, en niet 14. Dat is verkeerd.

Wat ook verkeerd is is twee totaal verschillende geslachtsregisters van Jozef. Dat is ook verkeerd.

Kan je d'r wel eentje uit gaan pikken en zonder ook maar enige aanwijzing gaan zeggen dat als er “Jozef” staat dat je dan “Maria” moet lezen, maar het blijft toch verkeerd.

• Frederik D

Jij jokt inderdaad. Ik volg de standaardwetenschap. Wie dat ontkent, verkondigt een onwaarheid. En dat doe jij.

Gij zult niet liegen, Eliyahu.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jij jokt inderdaad. Ik volg de

> standaardwetenschap.

Bs'd

Heb je dat zelf verzonnen: “Standaardwetenschap”??

• Frederik D

Een standaardterm. Maar ik zie het weer: je mist kennis. Maar ik zal de gaten in jouw kennis niet met God opvullen. Ik laat de God van de gaten aan jou over.

• Scarlett 2de

Ik ken de pappenheimers nog niet goed genoeg op dit Bijbel prikbord, maar soms rijzen nu al mijn haren wanneer constant naar teksten uit OT of NT naar believe gelinkt wordt alsof een algemeen verhaal - beschouwing - of gedachte over een onderwerp er niet aan toedoet.

• Scarlett 2de

Ik zie daaraan ook niets verkeerd en begrijp niet waarom Eliyahu mijn antwoord (in feite uitleg in een boek door een Bijbelkenner) over die vier ontbrekende afstammelingen in het evangelie van Matheüs niet kan accepteren terwijl het een logische gevolgtrekking is.

Die driemaal 14 generaties had ik ook hem deelgenoot gemaakt in topic Maria.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Een standaardterm. Maar ik zie het weer: je mist

> kennis. Maar ik zal de gaten in jouw kennis niet

> met God opvullen. Ik laat de God van de gaten aan

> jou over.

Bs'd

Ik heb “standaardwetenschap” in google gestopt, maar er komt niks zinnigs uit.

Kan jij even uitleggen wat het volgens jou betekent?

• Frederik D

Standaardwetenschap is wetenschap die zich aan de methodologische standaarden houdt en wier resultaten algemeen erkend worden in de wetenschappelijke wereld. Tot de standaardwetenschap behoren aldus bijvoorbeeld de moderne fysica inclusief de BB-theorie maar exclusief de snaartheorie (omdat deze nog niet bewezen is), de evolutiewetenschap (minus de al te wilde speculaties van sommige of voor mijn part vele evolutiepsychologen), de wiskunde, een groot deel van de geschiedskunde en dergelijke.

• Frederik D

:)

Godsdienst is een schone zaak,

zij schenkt ons veel vermaak.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Standaardwetenschap is wetenschap die zich aan de

> methodologische standaarden houdt en wier

> resultaten algemeen erkend worden in de

> wetenschappelijke wereld.

Bs'd

En hoe zit het met wetenschap die zich aan de methodologische standaarden houdt, maar wiens resultaten niet erkend worden, omdat het niet in het straatje van sommige personen past?