Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• Douce.

Dat vind ik uitstekend opgemerkt. Want…dan krijg je het idee dat als een ander het niet met jouw “waarheid” eens is, dat deze de brede weg bewandelt. Dat is natuurlijk een kulverhaal en/of oordeel.

Linksom of rechtsom, je zult het altijd moeten leren in dit huidige leven.

Douce

• Frederik D

De brede weg is inderdaad de weg naar de hel. Want wie te breed is voor het smalle pad, gaat naar de hel. Breed is fout en niet zomaar fout maar satanisch fout. Dus maak je niet te dik en maak je niet te breed maar volg het smalle pad.

• Frederik D

Maar sommige paden zijn zo smal dat ze onbegaanbaar zijn.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar sommige paden zijn zo smal dat ze onbegaanbaar zijn.

Volg het plan ;)

• Johanan

Grappenmaker.

Johanan

• Johanan

Ik zou niet meer op jouw reageren weet je nog,naje vernederende uiting over mijn taalgebruik

waar je geen mallemoer van af weet wat daar de oorzaak van is.

Hoop alleen dat jij er nooit door wordt getroffen,want dan weet ook jij niet meer hoe je iets foutloos

moet neer zetten,maar dit even tussen door.

De enige die jij beledigd is Jehovah God,want het is zijn organisatie(clupje)

En naar mijn weten heb ik jouw nog nooit gekleineerd of beledigd,ja ik ben soms heel direct om dat ik weet

dat het om mensen levens gaat,en ik me om iedereenzorgen maakt ook om jouw.

Sorry dat ik toch even moest reageren.

Johanan.

• Frederik D

Ik volg niets maar ik word voortgedreven.

• Frederik D

Johanan,

Mijn jeugd was Vrijgemaakt Gereformeerd. De Vrijg. Gereformeerde kerk dacht ook dat zij de enige ware kerk was. Net als het WTG. Ik miste bescheidenheid bij de Vrijg. Geref. kerk. En ik mis bescheidenheid bij het WTG.

En jij lijkt mij als mens best bescheiden.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik volg niets maar ik word voortgedreven.

Moet ik nu vragen door wat of door wie ?

• Ellen-Josee

Hoe komt dat nou dat ik de indruk krijg dat jij Mattheüs 7 niet op jouzelf toepasbaar vindt?

In deze zin:

Waarschijnlijk bedoel je hiermee dat je zelf het smalle pad neemt en anderen blind de brede weg.

Het valt mij wel op dat mensen die met dit vers aankomen, altijd van zichzelf vinden dat precies ZIJ de smalle weg volgen

Zie dáár nu maar eens een eerlijk antwoord op te geven.

Overigens; minder eerlijk vind ik het om Douce naar voren te schuiven.

Waar had ik het over Douce gehad?

Volgens mij heb jij nog heel wat te leren - al krijg ik de indruk dat je zelf vind van niet.

Ellen