Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• Sfred+

Hoort nu wel of niet de Os en de Ezel in de kerststal?

• Douce.

Voor zo'n grote kerststal zou ik geen ruimte hebben en een kleine moet ik ook al niet met plastic poppetjes, dat is bij mij nooit in gebruik geweest.

Douce

• ¥ Lotje ­­¥

in principe niet . Want toen jezuskindje geboren was , was er geen dieren bij . Maar is in de loop van tijd er bij gekomen . De mensen doen dat . Ik zet de os en de ezel er bij . Ik heb ze nu eenmaal ;) ook het aankleden van alle snuiserijen hing toen niet in bomen . Doen ze ook . nou bij mij alleen ballen en vogeltjes .in de Kerstboom geen piek maar een ster

• Sietse 45

Zet je nu de os en de ezel er bij want die past er eigenlijk wel bij.

Lees je bericht nog ens goed.

• Frans

Wou je uitgenodigd worden ? :D

• Sietse 45

Nee kan ook niet trouwens mijn paspoort is verlopen.;)

• Sfred+

Doe maar niet, als kan het met die magdelijkheid van Maria wel eens gebeurd zijn.

• theo

Gen idee.

Ik ben een gereformeerd jongetje uit de klei gerukt en kerststalletjes mochten vroeger niet bij ons.

Ook geen kerstboom trouwens.

Wij hadden een rotan slang in huis ( de ouderen weten wat ik bedoel) waar een paar blommetjes in konden en DAAR zaten rond de kerstdagen wat lichtjes in. Dat mocht dan blijkbaar wel.

Kerststalletjes was een in gereformeerde ogev vast en zeker Roomsch gedoe en alles wat naar Roomsch riekte was per definitie fout,

• Sietse 45

Bij ons op de klei wel een kerstboom met die echte kaarsen er in en een emmer met water er onder voor het geval de boel in de fik zou gaan.

• theo

Foei.

Losbollen waren/zijn jullie. Afvallige vrijzinnige gereformeerden.

Foei !