Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• Frederik D

Bomen behoren in het bos of in de tuin maar niet in huis.

En wat een decadentie: een boom kopen om hem na twee weken weg te gooien. Als je een boom in huis wil, laat hem dan jaren staan. En als je rotzooi in zo'n boom wil, laat die rotzooi dan jaren hangen.

Ik vond niets zo ongezellig als gezellige kerst. Oppervlakkige kitsch die vrede en gezelligheid zou moeten uitstralen, maar die slechts kitscherigheid uitstraalde.

Van mij mag er een verbod op kerst komen.

Als Nederland zijn centjes niet aan kerst zou uitgeven maar aan het oplossen van de crisis, dan was de crisis zo opgelost. Maar blijkbaar is men liever irrationeel dan rationeel.

• theo

Ik weet zeker dat in jouw jeugd en cultuur ook geen kerstboom in huis stond om over een kerststal nog maar te zwijgen.

• Frederik D

We hadden wel een kerstboom. En toen ik eindelijk erdoor kreeg dat er geen kerstboom meer kwam, kwamen er overal kersttakjes wat nog erger was.

• theo

Dan waren jullie ook afgedwaalde vrijzinnige vrijgemaakten.

Ook foei !!

• Frederik D

Ik ging ook niet naar Vrijgemaakte scholen. En zoals je weet, was er een aparte Vrijgemaakte zuil. Mijn ouders stemden ook niet op Jongeling (GPV) (ook bekend onder het pseudoniem Piet Prins, schrijver van “Snuf de hond” ).

• theo

Wederom schrijf ik u: Foei !

• Frederik D

En we gingen des zondags maar één maal ter kerke. Wat mij betrof, nog een maal teveel.

• theo

Dan nu in alle ernst.

Dit zo lezende dan waren jullie als vrijgemaakten toch aanmerkelijk “vrijer”dan wij ger. synodaal terwijl je dat niet zou verwachten.

Wellicht ook het verschil tussen stad en platteland.

• ¥ Lotje ­­¥

ja want ik heb ze nog van die mooie Kerststal beelden . Nog van m,n ouders .En ik zet ze er bij

• ¥ Lotje ­­¥

Dat heb ik vroeger ook nog meegemaakt thuis . Echte kaarsjes