Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• Johanan

Ik ga van mij zelf niet zeggen dat ik dat ben,wordt zeer gewardeerd om mijn zorgen voor de medemens.

Dat is ook de reden waarom ik,na het overlijden van mijn vrouw Anneke zo'n 80 a 90 uur per mnd besteed

aan het prdekingswerk om dat ik er van overtuigd bent dat Jehovah binnenkort gaat ingrijpen.

Misschien kom ik soms te hard over of te direct maar dat is nu eenmaal mijn mannier van onderwijzen.

Je weet het zelf Frederik,ik gooi nooit zo maar een berg schriplaatsen neer maar onderbouw het.

Maar ieder geval bedankt voor je opbouwende reactie.

Johanan.

• Frederik D

Door het leven zelf. Ik leef, eet, slaap en word wakker en zo voort. Verder vermijd ik zoveel mogelijk ellende en ook onzin is ellende. Zoiets.

• Johanan

Om dat ik er zeker van bent op de smalle weg te zijn,je kent de spreuk,hij die twijfeld is…………………………………..

Was Noach er van overtuigd dat hij het juiste deed? Ja toch.

Jehovah maakt de smalle weg overduidelijk bekend door middel van zijn organisatie,en als ik na ruim 50 jr

nog niet weet wat de smalle cq brede weg is kan ik er beter mee stoppen.

Maar ben er nu eenmaal van overtuigd dat ik zijn goedkeuring bezit en dat is mijn verzekerde verwachting Hebr 11:1

Johanan.

• Ellen-Josee

Heel jammer dat jij vijftig jaar hebt besteed om nu gebonden en gevangen te zijn in eigen waan.

De waan dat je je zekerheid zoekt in je eigen ‘kennen’ wat de juiste weg is en niet bij de Here Jezus.

Maar het is nog niet te laat om je in nederigheid te buigen en te zeggen; “Here God, Vader! Ik kan u maar kennen voor zover U zich aan mij door de Here Jezus laat zien. Ik weet uit mijzelf niks, maar ik houd van U en ik wil Uw dienaar zijn, leidt mij astublieft door Uw Heilige Geest. In Jezus Naam, Amen”.

Shalom,

Ellen

• Johanan

Dit gaat mijn verstand te boven,Jezus is God en God is Jezus,Ja toch?

Maar ik moet het aan God vragen….in Jezus naam…maar hij is toch Jezus.

Maar dit is toch veel duidelijker;…Wat zegt de Bijbel? ;…Vervuld van de heilige Geest sloeg Stefanus zijn blik op naar de hemel en zag de luister van God, en Jezus, die aan Gods rechterhand stond, en hij zei: ’Ik zie de hemel geopend en de Mensenzoon, die aan Gods rechterhand staat” Handelingen 7:55, 56, De Nieuwe Bijbelvertaling.

De waan die jij bedoeld is voor mij de absolute zekerheid dat Jehovah tegen mij zegt;…Jesaja 30:21;… En uw eigen oren zullen een woord achter u horen, dat luidt: „Dit is de weg. Wandelt daarop”, ingeval gijlieden rechts of ingeval GIJ links zoudt gaan.

Maar een ding is wel aanmoedigend dat jij je zorgen maakt om mijn geestelijke gezondheid,maar beste

Ellen in mij geval is het….het zelfde,als je ergens permanent van overtuigd bent,zoals ik,van Jehovah's komende gramschap

om alles wat tegen zijn koninkrijk onderleiding van zijn zoon staat ,weg te vagen dan is dat voor mij nog meer reden

om mensen op te zoeken en hen te vertellen wat hun aan zegeningen te wachten staat als ze zijn konikrijk gaan ondersteunen,en zijn zoon

gaan volgen.

En dan Ellen blijkt dat de meeste mensen dat niet willen,met alle gevolgen van dien.

In ieder geval,dank je wel voor je bezorgdheid,maar ik blijf waar ik ben op de smalle weg.

Johanan.

• Ellen-Josee

Hopelijk bekeer jij je nog eens van je eigengereidheid, waarvoor je nu knielt en buigt.

Shalom,

Ellen

• keessie

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Verdiep jij je nu maar in wat jij belangrijk

> vindt.

> Ik verdiep me in het bekend maken,en verheerlijken

> van Jehovah God en zijn messiaanse

> koninkrijk onder leiding van zijn zoon,Jezus

> Christus die lager is dan zijn Vader.

>

> Johanan.

Hemels gezien heb je gelijk, aards gezien zit je ernaast.

• Johanan

Nee hoor Keessie,ik zit goed.

Ik volg Jezus na,door het koninkrijk te prediken/bekend te maken en verheerlijk

tevens Jehovah's naam door die bekend te maken,en op die mannier maak je ook nog mensen blij die

gaan inzien dat de aarde binnenkort in een paradijs wordt veranderd en er een einde wordt gemaakt

aan alle pijn,verdriet en allende,door satans wereld volledig weg te vagen.

Het was,en is,nog steeds Gods voornemen om nakomelingen van Adam en Eve eeuwig leven te geven in

een aards paradijs op deze aardkloot;…Jesaja 55:11;….zo zal mijn woord dat uit mijn mond uitgaat, blijken te zijn. Het zal niet zonder resultaten tot mij terugkeren, maar het zal stellig datgene doen waarin ik behagen heb geschept, en het zal stellig succes hebben in dat waarvoor ik het heb gezonden.

Johanan.

• keessie

Weer een onwaarheid.Deze aarde gaat naar de Fillistijnen er komt een nieuwe hemel en aarde Johanan, of twijfel je aan het woord van God?

Jesaja 66

22 Want gelijk als die nieuwe hemel en die nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen staan, spreekt de HEERE, alzo zal ook ulieder zaad en ulieder naam staan.

• Daan

keessie Schreef:

——————————————————-

> Weer een onwaarheid.Deze aarde gaat naar de

> Fillistijnen er komt een nieuwe hemel en aarde

Hoe zie jij dit Keessie?

Alle mensen op aarde dood + alle “geesten” in de hemel finito ?

En dan ?

Maakt God dan alles weer nieuw met nieuwe mensen ect ?

> Johanan, of twijfel je aan het woord van God?

>

> Jesaja 66

> 22 Want gelijk als die nieuwe hemel en die nieuwe

> aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht

> zullen staan, spreekt de HEERE, alzo zal ook

> ulieder zaad en ulieder naam staan.