Bron?
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHet is hun opdracht om zoveel huizen langs te moeten en dan zijn ze klaar.
Uit je schrijven blijkt duidelijk dat je er niets van afweet.
Verdiep je eerst eens in het werk van de getuigen voor dat je weer iets neer zet wat niet klopt.
Maar je bent niet de enige hoor die er niets van af weet,en dat geeft ook niet,maar is wel slordig.
Johanan.
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Het is hun opdracht om zoveel huizen langs te
> moeten en dan zijn ze klaar.
>
> Uit je schrijven blijkt duidelijk dat je er niets
> van afweet.
> Verdiep je eerst eens in het werk van de getuigen
> voor dat je weer iets neer zet wat niet klopt.
> Maar je bent niet de enige hoor die er niets van
> af weet,en dat geeft ook niet,maar is wel
> slordig.
>
> Johanan.
Oh lieg jij daar zomaar over!
Het hoort gewoon bij het lagere kader Jehovah Getuige zijn om langs de deuren te moeten evangeliseren en bepaalde studie's te moeten volgen.
Zelfstandige bijbelstudie wordt niet aangemoedigd. Ook krijgt de Getuige instrukties hoe precies de persoon aan de deur te bewerken. Zij zijn over het algemeen met zijn tweeën, voor als de één er niet meer uitkomt geeft hij een seintje aan de ander dat die het overneemt. Over het algemeen krijgt men een ervarene en een minder ervarene aan de deur.
Al die opdrachten; langs de deur gaan, bijbelstudie en conferenties maken dat er voor de gemiddelde Jehovah Getuige geen tijd meer overblijft om zelfstandig na te denken en zijn geloof tot uitdrukking te brengen in vrij gebed. En dat is precies de bedoeling. Zo wordt de Getuige gebonden aan de regels van hogerhand.
Verder noemen zij zich christen, maar fundamentele christenen vinden hen geen christen. De Getuigen worden door christenen zelfs als occult beschouwd. In mijn ogen zijn ze op zijn minst ‘beperkt en wettisch in de leer’.
Ik zou je nog veel meer over die organisatie kunnen vertellen, maar ik laat het hierbij. Omdat ik je niet te hard wil vallen.
Doe je best!
Maar vergeet niet in Wiens naam men vraagt en bid.
De voorrang van Christus
15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is. 19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.
21 Ook u, die eertijds vervreemd en vijandig gezind waart blijkens uw boze werken, heeft Hij thans weder verzoend, 22 in het lichaam zijns vlezes, door de dood, om u heilig en onbesmet en onberispelijk vóór Zich te stellen, 23 indien gij slechts wel gegrond en standvastig blijft in het geloof en u niet laat afbrengen van de hoop van het evangelie, dat gij gehoord hebt en dat verkondigd is in de ganse schepping onder de hemel, en waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben.
Kol.1
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?