Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• Douce.

Pijn bestrijd je slechts door acceptatie..i.p.v. met je kop tegen de muren op te lopen.

Hardheid (eelt) vormt geen schild, daarmee kun je ook geen liefde meer ontvangen. ;)

Douce

• Frans

Sfred. Schreef:

——————————————————-

> Hoort nu wel of niet de Os en de Ezel in de kerststal?

Als je het echt ernstig wil nemen, hoort geen van beiden erbij, zelfs de kerststal niet.

Ik heb er geen probleem mee, maar doe er niet meer aan.

• Ellen-Josee

Ik zag het ja.

Ellen

• Frans

Douce Schreef:

——————————————————-

> Pijn bestrijd je slechts door acceptatie..i.p.v. met je kop tegen de muren op te lopen.

> Hardheid (eelt) vormt geen schild, daarmee kun je ook geen liefde meer ontvangen. ;)

>

> Douce

Dat vind ik een mooie reactie, met een gerimpelde ziel kan je nog steeds een zielslief doen, eelt moeten ze wegsnijden brrrr.

• Ellen-Josee

Wat breng je dat lekker neerbuigend…

Nee ik had geen tijd, ik moest weg.

• Ellen-Josee

Dat dacht ik ook.

Het is hun opdracht om zoveel huizen langs te moeten en dan zijn ze klaar.

• Douce.

Dankjewel Frans:)

Douce

• Boris

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Wel nee. zou het nog sterker vertellen . Wij

> gingen iedere dag naar de kerk voor schooltijd .

> Want kwam je op school werd er wel gevraagd : wie

> is vanmorgen naar de kerk geweest. Was je niet

> gegaan vroeg de onderwijzer waarom niet . Je kreeg

> op school ook een kaart daar moest je aankruisen

> als je geweest was . . Tjonge zeg wat een dwang .

> Later ben ik niet meer gegaan in mijn 'puberteit'

Wijzig nog maar een keer.

• Johanan

Wanneer werd Jezus geboren?..Een vraag die heel veel mensen bezig houd.

De precieze datum van Jezus’ geboorte wordt niet in de bijbel onthuld.

Er wordt echter wel in gezegd dat hij….in de dagen van koning Herodes werd geboren Mattheüs 2:1.

Veel bijbelgeleerden geloven dat Herodes in het jaar 4 v.G.T. is gestorven en dat Jezus vóór die tijd werd geboren, misschien reeds in 5 of 6 v.G.T. Zij baseren hun conclusies over Herodes’ dood op verklaringen door de eerste-eeuwse joodse geschiedschrijver Flavius Josephus.

Volgens Josephus deed zich kort voor de dood van koning Herodes een maansverduistering voor.

Bijbelgeleerden wijzen op een gedeeltelijke maansverduistering op 11 maart 4 v.G.T., als bewijs dat Herodes in dat jaar gestorven moet zijn.

Maar in het jaar 1 v.G.T. was er op 8 januari een totale en op 27 december een gedeeltelijke maansverduistering.

Niemand kan zeggen of Josephus op een van de verduisteringen in 1 v.G.T. of op de verduistering in 4 v.G.T. doelde.

Bijgevolg kun je je niet op Josephus’ woorden baseren om het precieze jaar van Herodes’ dood vast te stellen.

Zelfs als je dit wel zouden kunnen, zou dat ons zonder verdere inlichtingen nog steeds niet kunnen vaststellen wanneer Jezus werd geboren.

Het krachtigste bewijs dat wij met betrekking tot de datum van Jezus’ geboorte hebben, komt uit de bijbel.

Het geïnspireerde bericht vermeldt dat Jezus’ neef Johannes de Doper zijn loopbaan als profeet in het vijftiende jaar van de Romeinse keizer Tiberius Caesar begon;…Lukas 3:1, 2.

De wereldlijke geschiedenis bevestigt dat Tiberius op 15 september 14 G.T. tot keizer werd benoemd; zijn vijftiende jaar liep dus van eind 28 G.T. tot eind 29 G.T.

Johannes is in dat tijdsbestek met zijn bediening begonnen, terwijl Jezus’ bediening kennelijk zes maanden later begon Lukas 1:24-31.

Dit, gecombineerd met andere bewijzen, plaatst het begin van Jezus’ bediening in het najaar van 29 G.T. De bijbel vermeldt dat Jezus….ongeveer dertig jaar was toen hij met zijn bediening begon;….Lukas 3:23)

Als hij in het najaar van 29 G.T. dertig jaar was, moet hij in het najaar van 2 v.G.T. geboren zijn.

Johanan.

• Sfred+

Ik heb het niet zo op Jehova's, maar ze verdienen wel zeker respect. Het waren prikacties de enige christenen die pertinent weigerde een leger uniform aan te trekken in nazie Duitsland en waren standvastig tegen het nazisme. Zodoende zijn er veel in concentratiekampen terechtgekomen en overleden/vermoord.

Ze mochten niet meer over God vertellen tegen andere mensen,ze mochten geen Wachttorens en Ontwaakts meer afdrukken. Ze werden ontslagen,vervolgd,en gearresteerd. Ze kregen geen pensioen en werkloosheidsuitkering meer, en op hun bezittingen hadden zij geen recht meer. Kinderen van Jehova's Getuigen werden van school verwijderd, van hun ouders afgenomen en geplaatst bij gezinnen die Hitler navolgden. Andere kinderen werden in weeshuizen geplaatst. En als je weerstand bood werd je opgepakt en gevangen gezet. Ondanks de protesten van die Jehova's Getuigen, en ook van anderen, bleef de nazi terreur aanhouden en werd het alleen maar erger. Velen gingen dood (zo een 5000) aan ziektes zoals dysenterie,longontsteking ondervoeding of uitputting.