Ja we moeten als ouders ook vertrouwen kunnen hebben, we hebben ze immers opgevoed.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAlma Schreef:
——————————————————-
> Ben ik niet met je eens, als mensen een vals
> gevoel van veiligheid krijgen omdat ze denken
> verlost te kunnen worden van van alles en nog wat
> en ook nog eens worden verteld dat niet genezen op
> gebed een gebrek aan geloof is dan gaat er bij mij
> een lichtje uit.
Jij had het over de organisatie en ik had het over de leiders darvan die het heerlijk vinden.
Wat ben je dan niet met mij eens?
Wat begrijp ik nu niet?
>
> Waar oh waar ligt de scheidslijn tussen goed
> bedoelende leiders en mensen die hun eigen
> invulling geven aan wat er verwacht wordt van
> gelovigen. Als mijn kinderen vragen of ze een
> weekend door mogen brengen bij een vriend of
> vriendinnetje dat ben ik eigenlijk al blij als ze
> daar naar de kerk gaan, maar waar komen ze in
> vredesnaam mee in aanraking.
Beter niet naar een kerk dan naar sectarische geloofsgroepen of sectarischs getinte groepen.\
>
> Het valt allemaal niet helemaal mee al ouder hoor
Ik weet het, en toch gaan kinderen hun eigen weg. Dat hoort ook zo te zijn. De basis, de veilige thuisbasis is van grote betekenis maar geeft (helaas) nooit een garantie.
> ;-)
>
>
> Alma
Ik laat me de hand nog zelden opleggen tijdens gebed, alleen bij mensen die ik voor 100% vertrouw.
Daarbij is voor gebed handoplegging niet eens nodig, je kent mijn verhaal van mijn zwaar gekneusde pootje en waarop ik niet eens meer kon staan.
Er is nog zo'n organisatie Alive and Well Ministries.
Daar gingen wij een aantal keren naartoe op aanraden van een vriendin en de eerste keren waren best mooi, mooie preken, zingen tot ze begonnen met zalven en handoplegging en in tongen spreken zonder vertaling. Daar werd ik ook tijdens de handoplegging geduwd om “te vallen in de Geest” en had meteen door dat het geen zuivere koffie was. Een ander die veel werk doet bij hun was ook “gevallen in de Geest” en lag daar zeker een half uur op zijn rug maar te lachen met zijn ogen dicht en hij zei een heet kruis op zijn voorhoofd te voelen, niemand mocht tegen hem spreken of hem aanraken :Bij de volgende werd een demon uitgedreven met veel gillen en schreeuwen, ik werd er doodsbang van Ik heb toen thuis gebeden en van God op mijn hart gekregen daar nooit meer heen te gaan en we zijn ook nooit meer geweest.
Na afloop stonden we even buiten te praten met de oprichter ervan en hij vertelde ons dat we bij hem op zijn school (ze hebben een genezingsschool) konden leren in tongen te spreken, ja tuurlijk Ik ben zo blij dat ik God heb horen spreken daar ver van weg te blijven maar ook na eigen onderzoek had ik al in de gaten dat het niet Goddelijk was wat daar gebeurde.
Onderzoek alles en behoudt het goede
Paulus gaf wel goede raad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?