Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Trin

• M*j*r**

thomas Schreef:

——————————————————-

> M*j*r** Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > samuel Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Het is Jezus Christus thomas, leer dat eens!

> En

> > > Jezus Christus is in de hemel, en de heilige

> > Geest

> > > is hier, en die bezit je helaas niet in je

> > > binnenste, niet in je hart en spreek je dus

> ook

> > > niet in nieuwe tongen!

> >

> > Doe niet zo minachtend met “leer dat eens” . Ga

> > jij de bijbel maar eens lezen meneer de

> betweter.

> >

> > Jezus is toch het Woord van God?

>

> Ja, en daarom schier onbereikbaar zolang Hij ver

> weg wordt gehouden..uit zelfbehoud van de zichzelf

> hooggeplaatste ‘door de werken’. Echter, is het

> Evangelie verkondigen een werken uit en door de

> mens, of is dit ‘het zaaien en onderhouden’ uit

> God door de Geest die werkzaam is.

Het laatste :) ‘het zaaien en onderhouden’ uit God door de Geest die werkzaam is.

Ik citeer wat uit Ef. 3

4 Daarnaar kunt gij bij het lezen u een begrip vormen van mijn inzicht in het geheimenis van Christus,

6 (dit geheimenis), dat de heidenen mede-erfgenamen zijn, medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie,

7 waarvan ik een dienaar geworden ben naar de genadegave Gods, die mij geschonken is naar de werking zijner kracht.

14 Om die reden buig ik mijn knieën voor de Vader,

15 naar wie alle geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt,

16 opdat Hij u geve, naar de rijkdom zijner heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door zijn Geest in de inwendige mens,

17 opdat Christus door het geloof in uw harten woning make. Geworteld en gegrond in de liefde,

18 zult gij dan samen met alle heiligen, in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is,

19 en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot alle volheid Gods.

20 Hem nu, die blijkens de kracht, welke in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen,

Zooo mooi en Samuel maar zeggen “en de heilige Geest is hier, en die bezit je helaas niet in je binnenste, niet in je hart”

Mooi ook dat Paulus het over “Christus” heeft. Hij heeft het niet over “Jezus Christus.”

> > 21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van

> > boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u

> > geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden.

> >

> > 13 want God is het, die om zijn welbehagen

> zowel

> > het willen als het werken in u werkt.

>

>

> Mooie teksten weer Majorie, bedankt! Wanneer dit

> zo geschreven wordt, is het vaak te heftig om te

> reageren omdat Hij dan ‘'te dichtbij komt’' en de

> mens in zijn beperkte en gebonden optreden

> zichtbaar wordt waaraan dan gewerkt moet worden;

> het innerlijke werk wel te verstaan van slopen en

> opbouwen ..;)

Slopen en opbouwen is blijkbaar te moeilijk en te intensief. Het is natuurlijk makkelijker om het makkelijk te houden.

Maar ja, je hebt het over “zichtbaar worden” . Dat wordt het volgens de bijbel uiteindelijk toch.

5 Houd dus op te oordelen en wacht de tijd af dat de Heer komt, omdat hij het is die aan het licht zal brengen wat in het duister verborgen is en zal onthullen wat de mensen heimelijk beweegt. En dan zal God het zijn die ieder de lof geeft die hem toekomt.

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16088400/160

> 89542/re-jezus-christus—wie-is-hij#msg-16089542

Ja, mooie versen.

o.a. Rom. 8 die je aangeeft.

9 Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest, indien tenminste de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.

Er staat toch echt indien de Geest Gods in u woont. Maar volgens Samuel zit die niet in je binnenste. Het staat er toch echt.

Als je de Heilige Geest niet in je hebt, blijft het evangelie verkondigen gewoon “werken uit en door de mens”

• M*j*r**

:)

Samuel is het er blijkbaar ook mee eens. Normaal wil hij altijd het laatste woord hebben, maar nu is hij in geen velden of wegen te bekennen.

Het valt ook niet meer te ontkennen want het staat zwart op wit (met dank aan een prikker) in de bijbel.

• Boris

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/11/18/het-echte-drama-van-bulamu-village/