Deze week bekroop me al een unheimisch gevoel bij het kijken naar de docu over de Betteld ( een camping waar volgens de beheerder heel christelijk Nederland graag komt van links tot rechts). Bij het kijken ontdekte ik alleen maar dat het allemaal erg ver van mijn bed af staat, en dat de Betteld mij eigenlijk tegenvalt, vergeleken met de ideeën die ik er over had. Eigenlijk heb ik het idee dat de camping de laatste jaren een enorme knik richting de progressieve evangelische gemeentes heeft gemaakt.
Voorbijganger was nogal ferm in zijn kritiek, en eerlijk gezegd neig ik richting zijn standpunten. Ook wat betreft genezingen en tieners die de handen opgelegd krijgen. Ik geef zelf vakantie bijbel club, maar dat is watjes gedrag vergeleken bij wat er op de Betteld gebeurd.
Naar aanleiding van een bericht van Nicole keek ik op de volgende website http://www.rejoicenow.nl/page/trin-dwaalleer-beweging en ook daar schrok ik behoorlijk van. Ik ben zelf altijd redelijk nieuwsgierig en wil ook andere groeperingen niet gelijk met de grond gelijk maken. Ik bedoel maar, er is zat mis met mijn eigen hervormde gemeente. Maar hier schrik ik toch wel van. ook omdat de Visie een poosje geleden vol vertrouwen een stukje schreef over de vrouw van deze voorganger.
Moeten we dit soort gemeentes stoppen? Is dit van God of van de duivel? Wie weet het ware antwoord?
Groet
Alma