Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

`alverzoening grootste bedreiging van het christendom`

• theo

Ja maar dat is een anti alverzoenings site.

• Frederik D

Ik lees nogal wat fouten in je betoog.

Je hebt braaf gekopieerd. Dat wel.

Tussen het Grieks van Homeros en het Koinè zit bijvoorbeeld zo'n zeven eeuwen. Het Nederlands van Hadewijch is niet jouw Nederlands.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ja maar dat is een anti alverzoenings site.

Alverzoening is niet Bijbels. “De HERE is koning van eeuwigheid tot eeuwigheid” is toch ook geen beperkte duur?

• Frederik D

Jouw apologiesite is vooringenomen.

Als je de door jou gekopieerde tekst goed leest, dan lees je tussen de regels door dat een aion, net als het leven, een begin en een einde heeft. Maar ja, goed lezen …. Niet iedereen is daarin geschoold.

• Frederik D

Precies !!!

:)

• Frederik D

Van aion via aion via aion via aion …. (etcetera) tot alle aions aan toe.

Zoiets valt niet op te schrijven en wordt dus afgekort tot: van aion tot aion.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik lees nogal wat fouten in je betoog.

>

> Je hebt braaf gekopieerd. Dat wel.

>

> Tussen het Grieks van Homeros en het Koinè zit

> bijvoorbeeld zo'n zeven eeuwen. Het Nederlands van

> Hadewijch is niet jouw Nederlands.

Als je het zo goed weet kan je misschien aangeven welk woord volgens jou dan de betekenis heeft van altijd zonder einde.

• samuel

Ga der toch niet op in Peri, dat is zijn uitlokking hij wil je liefdeloosheid, onmenselijkheid, ect ect kunnen beschuldigen, dat is zijn doel.

Hij wil kunnen zeggen zie je wel die christenen, ze willen dat we eeuwig branden in de hel.

• samuel

Zeg eens eerlijk Frederik D, ben je er erg bang voor dat je eeuwig gaat branden, of denk je met een paar eeuwen kom ik er wel vanaf?

Als ik je nu elke keer weer vertel dat de hel reëel is en dat God bestaat, en dat Jezus Christus jouw enige weg tot redding is, zou ik dan willen dat je eeuwig in de hel moet branden?

Of wil je graag dat dat ik dat wel zou willen zodat je een excuus hebt om tegen mij of christenen te schoppen?

• samuel

Theo wees eens eerlijk wat denk jij als er in de Bijbel staat eeuwig in de context die het omvat, dat het dan niet eeuwig is maar een eeuw of een paar eeuwen?

Dus dat de mens een paar eeuwen gemarteld gaat worden in de poel des vuurs?

Of ben je het met de Bijbelvertalers eens die ook in de Bijbel van de PKN vertaald hebben en wat je ook op je theologie opleiding hebt geleerd?