Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

`alverzoening grootste bedreiging van het christendom`

• Frederik D

Aidios. Dat is eeuwig.

Een aion is echt een (lange) periode. Dus afgeleiden van aion zoals het bijv. nw (bijvoeglijk naamwoord) aionos betekenen dus zoiets als: langdurend.

• theo

Ik neem aan dat jij niet weet wat ik op de opleiding heb geleerd.

Ook neem ik aan dat ik jou de bijbelteksten niet hoef te geven die over Gods eindeloze barmhartigehid spreken/schrijven.

Voor de rest: Je hoeft het niet met me eens te zijn, niemand hoeft het met me eens te zijn.

Wat me nu te binnen schiet, woorden die anderen soms plegen te gebruiken die gebruik ik nu ook even: De tijd zal het leren.

• samuel

In zekere mate klopt dat ook.

We hoeven het niet eens te zijn, dat klopt ook.

Maar het kan wel eens te laat zijn, er is dan namelijk geen tijd meer om te leren.

Die hebben we nu.

• Frederik D

Ik geef objectieve argumenten en jij komt niet verder dan het spuien van subjectieve onlustgevoelens.

Maar waarom vind je het zo erg dat je mij later toch nog ontmoet?

• Frederik D

Vind ik het erg om straks in de zak van Sinterklaas te worden gestopt en om straks in Spanje tot pepernoten te worden vermalen? Nee. Want ik geloof er niet in.

Wat ik daarentegen wel erg vind, nou ja, een beetje erg, is dat mensen moeite hebben met objectieve bijbelvertalingen.

• samuel

Integendeel je geeft subjectieve argumenten, en je bent vooringenomen wat ik dan zou willen aangaande jou.

Ik vind het niet erg om je nu te ontmoeten, en zeker niet als een bekeerde later Fred. Maar geen bekering geen geloof geen ontmoeting met Frederik later!

De Bijbel is duidelijk, en ik geloof wat er in staat.

• samuel

En ik geloof er wel in.

En ik vind het erg dat mensen die onder het mom van objectiviteit, een eigen invulling geven aan dingen waar ze de ballen verstand van hebben, en in die non erudiet-heid hun leven weg gooien en hun doel missen, en dat is zonde. Verloren gaan!

• Frederik D

Ach, er zijn zoveel religies. En jij gelooft de meeste religies niet. Behalve je eigen.

Net als ik ben jij een amohammedaan, een aboeddhist, een awodanist, een ahindoe, een azeusist et ceteri.

Maar ik ben net iets consistenter. Ik geloof ook niet in Jezus.

• samuel

Dat is je makke, dat jou geloof is dat je niet in Jezus geloofd.

• M*j*r**

Goed stuk. (tu)