Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

`alverzoening grootste bedreiging van het christendom`

• Gonnie

Ach Samuel jij doet zo goed je best om maar te geloven, want ja je kan niet weten want als je niet gelooft dan zal je eeuwig branden in de hel, niet waar Samuel? Jij gelooft uit angst.

uit eindelijk geloof jij in een barbaarse God. Pas maar op dat zal God jou ook misschien kwalijk nemen, dat jij God zo naar voren brengt.

• samuel

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ach Samuel jij doet zo goed je best om maar te

> geloven, want ja je kan niet weten want als je

> niet gelooft dan zal je eeuwig branden in de hel,

> niet waar Samuel? Jij gelooft uit angst.

Nee, allerminst, ik geloof door geloof. De Bijbel is duidelijk, als je daar een probleem mee hebt dat kan, maar dan moet je daar niet de gelovigen voor aankijken.

> uit eindelijk geloof jij in een barbaarse God. Pas

> maar op dat zal God jou ook misschien kwalijk

> nemen, dat jij God zo naar voren brengt.

Jij bent degene die God als een barbaarse God bestempeld en Hem zo naar voren brengt niet ik Gonnie! Dat kan je mij kwalijk nemen, maar dat is niet echt eerlijk en reëel, het is immers jouw angst en ongeloof.

• Gonnie

Waarom zou ik angst hebben, als dat zo was nu dan zou ik net zo goed mijn best doen om te geloven zo als jij het doet.

Ik heb die angst niet, en dus hoef ik niet angstvallig gaan geloven.

Wil jij nu beweren dat ik in de hel kom om daar eeuwig te branden.:S

• samuel

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Waarom zou ik angst hebben, als dat zo was nu dan

> zou ik net zo goed mijn best doen om te geloven zo

> als jij het doet.

Waarom verketter je dan mijn geloof?

> Ik heb die angst niet, en dus hoef ik niet

> angstvallig gaan geloven.

Je etaleert wat anders hier Gonnie, je neemt gelovigen kwalijk dat zij geloven en waar in zij geloven, en jij twijfelt daar komt ook je angst vandaan.

> Wil jij nu beweren dat ik in de hel kom om daar

> eeuwig te branden.:S

Wil je dat dat ik dat beweer? Want daar ben je toch op uit Gonnie? Want dan kan je weer lekker tegen de persoon trappen.

Maar de Bijbel is duidelijk, nu kan je er tegen zijn wat de Bijbel zegt, dat moet je zelf weten.

• Gonnie

Ik gun ieder mens zijn geloof als degene daar steun en kracht in vind, maar ik word wel nijdig als die gelovige met vingertjes in de lucht op steekt van pas op jij, dat loopt slecht af met jou want je hebt niet het juiste geloof.

En dat is wel heel sterk bij jou en nog enkele hier.

• samuel

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik gun ieder mens zijn geloof als degene daar

> steun en kracht in vind, maar ik word wel nijdig

> als die gelovige met vingertjes in de lucht op

> steekt van pas op jij, dat loopt slecht af met jou

> want je hebt niet het juiste geloof.

Dat doe je dus niet, je hangt op dit bord rond, om je twijfel en frustratie af te reageren op gelovigen, want die geloven wat er in de Bijbel staat.

Dus kom je niet alleen met je vingertje, maar ga je ook nog even schoppend rond.

En dat is op zijn nets gezegd zeer onbeschoft en ongepast met het taalgebruik wat er gebezigd wordt.

> En dat is wel heel sterk bij jou en nog enkele

> hier.

Mijn geloof is zeker sterk, dank je dat je dat ziet, en ik geloof wat er in de Bijbel staat. En met mij inderdaad nog enkelen hier.

Dat jij dat ziet als zij zijn gered en m,et mij loopt het slecht af, is je eigen twijfel en angst die je deze gedachten geeft.

Je hangt hier immers niet voor niks rond!

• Gonnie

Jij duld geen tegengas Samuel ,en waarom vind jij het zo erg dat ook de niet gelovigen hier op dit bord komen, juist , twijfel, onzekerheid.?

Nu dat hoeft niet hoor Samuel want uiteindelijk loopt het met jou net zo af als ieder ander, gelovig of niet.:)

Dat is mijn waarheid.!

Maar bemoei jij je maar verder met het evangeliseren bij die arme mensen in Bulgarije.

Ik las gisteren van jou dat er grote armoede is daar en ook nog te kort aan voedsel.?

Ik vind dat gelovigen en ongelovigen met ons allen daar voor in moeten zetten.

• samuel

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Jij duld geen tegengas Samuel ,en waarom vind jij

> het zo erg dat ook de niet gelovigen hier op dit

> bord komen, juist , twijfel, onzekerheid.?

> Nu dat hoeft niet hoor Samuel want uiteindelijk

> loopt het met jou net zo af als ieder ander,

> gelovig of niet.:)

> Dat is mijn waarheid.!

Ik neem aan dat je bedoeld dat je het niet leuk vind als je tegengas krijgt op je tegengas Gonnie! Je kan het wel weer omdraaien, maar het is een positief Bijbelprikbord de Bijbel is het boek van de gelovigen, dus nogmaals wat drijft jou om hier te komen, niets anders dan angst en twijfel, en dat bot te vieren op gelovigen.

Hoe het met mij afloopt dat weet ik ik heb daar zekerheid in door mijn Heer en Heiland Jezus Christus door mijn geloof, dat jij dat niet hebt, maar daar omtrent in twijfel leeft en in angst. dat is helaas dan jou waarheid.

Dat hoeft niet zo te blijven, zoals je nu ook al onderhand weet.

>

> Maar bemoei jij je maar verder met het

> evangeliseren bij die arme mensen in Bulgarije.

Waar ik mij mee moet bemoeien maak ik zelf wel uit, toch! Maar evangeliseren is niet het hele werk, zoals je wel begrepen hebt nu onderhand.

> Ik las gisteren van jou dat er grote armoede is

> daar en ook nog te kort aan voedsel.?

> Ik vind dat gelovigen en ongelovigen met ons allen

> daar voor in moeten zetten.

Dat ben ik met je eens, maar een tekort aan voedsel hebben ze niet in Bulgarije, de winkels hebben zat, maar de arme mensen hebben tekort aan middelen om het te kopen.

Hier heb je geen sociale dienst, en voedselbanken. Dat is onder andere het werk hier, zulke dingen opzetten.

• Gonnie

Dus in plaats van dankdag mag er ook wel een biddag gehouden worden, voor de slecht bedeelden buiten onze grenzen.:S

• samuel

Ja en die is er ook, maar elke dag in je gebed meenemen is de optie, de gemeente, het lichaam, de kerk is wereldwijd, niet alleen in ons kikkerlandje.