Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vergeving, draad nr 4: Je zal maar slachtoffer zijn.

• Boris

Niet zo tactisch van de dader? Het was een schofterige reactie.

• Boris

Heb ik gelezen inmiddels.

• Boris

Gelul, wanneer je op een dergelijke hufterige manier reageert dan heb je totaal geen empatisch vermogen.

Dat heeft niets te maken met “niet snel bij de pakken neerzitten”.

• Boris

Het is een waar gebeurde situatie volgens LeSage.

• LeSage

Ik probeer gewoon een situatie te schetsen, en daar een vraag uit te distilleren.

Hoe kan God maakt-niet-uit-wat vergeven, als er een slachtoffer is dat alleen maar meer gekwetst zal worden door vergeving?

Misschien zouden we de vraag ook uit moeten breiden naar wat het voor ons betekent, als wij zouden “moeten” vergeven, maar er is misschien een slachtoffer in het spel dat dáár dan juist weer door gekwetst ou worden?

• madam mikmak

LeSage is een hele foute leraar, al zijn bijdragen zijn godslasterlijk. Niet lezen, niet op reageren.

• Nada

Kan niet, er is een kind dood. Een normaal mens moet dat vreselijk vinden.

En die lauwe graftak in jouw voorbeeld reageert gewoon onmenselijk lomp.

• LeSage

Hoe bedoel je?

• Boris

Je antwoord aan Frans had ik gelezen inmiddels. En ik blijf erbij dat dit hufterige en schofterige antwoorld niets te maken heeft met een opgewekte natuur en “niet snel bij de pakken neerzitten”. Het is gewoon een totaal gebrek aan empatisch vermogen. Dat staat ook volledig los van geloof.

• LeSage

het is geen stelling; het is een vraag, waar tot nu toe iedereen omheen wandelt.