Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vergeving, draad nr 4: Je zal maar slachtoffer zijn.

• samuel

Wat moet men nu geloven aan je verhaal? Je begint je topic met “gesteld” dus in de vorm van stel je eens voor! Dus niet een werkelijke situatie, maar een fantasie een verzonnen verhaaltje!

Maar tegen Frans verkondig je met geen enige moeite dat het een echt gebeurd verhaal is.

Leg eens uit Le sage?

• samuel

Voelt dat nu goed? Dat oordelen?:)Moet haast wel anders deed je het niet.

Wat jij nu doet is een typisch geval van de balk en de splinter!

• samuel

Heel scherp opgemerkt Frederik, er zijn er meer die erin trappen. De topic begint toch echt met “gesteld”.

• Alma

amen!

• CU

LeSage Schreef:

——————————————————-

> De man zegt:" jazeker. Ik was fout, en ik heb mijn

> fout beleden - maar halleluja Jezus leeft en God

> ziet mij aan in Christus. God heeft mijn zonden

> vergeven en ik mag nu leven uit zijn rust.

> Kan ik misschien met jou bidden?"

>

Wat ik al eerder in deze draad schreef, maar is weggehaald: “Ik wist niet dat perihelium een rijbewijs had.”

• Douce.

Dit soort stellingen doet me aan Marcel van Dam denken…………wat walgde ik van de man en het programma. Weinig gekeken, alleen als ik vergelijkingen wilde zien van walging.

Douce

• Frederik D

Maar als een kind van jou overlijdt, is dat wel vreselijk. Ouders behoren niet aan het graf van hun kind te staan. Dus ik begrijp best de emotionele reacties. Maar inderdaad, LeSage bedoelde het theologisch.

• Frederik D

Voor alle duidelijkheid: je bedoelt dat christenen à la Peri zich soms van bepaalde problemen zeer gemakkelijk af maken.

• Frederik D

De achterkant van het gelijk?

Van Dam vond zichzelf een groot debattant. Maar ik vond hem nogal matig. En clichématig.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar als een kind van jou overlijdt, is dat wel

> vreselijk. Ouders behoren niet aan het graf van

> hun kind te staan. Dus ik begrijp best de

> emotionele reacties. Maar inderdaad, LeSage

> bedoelde het theologisch.

Ja dat klopt Frederik, dat is vreselijk.dat zal niemand onderkennen. Maar om dat gegeven te misbruiken, is net zo vreselijk!

Meer filosofisch dan theologisch, anders had hij het concept vergeving allang begrepen.