Wie is dat?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDat je de boel omdraaid ben ik wel van je gewend, maar dat je geen antwoord kan geven op twee vragen die elke zondagschoolleerling weet, verbaast me nog meer.
Maar het is prachtig te lezen dat je heel goed en vroom je best doet om te liegen, en dat je ook weet dat leugenaars naar de hel gaan.
samuel Schreef:
> en ik ben van de doodstraf
> bevrijd door Jezus Christus mijn Heer.
Van wie had jij, en waarom , de doodstraf gehad?
theo Schreef:
——————————————————-
> Nee, ik laat jou zien dat je de tekst misbruikt
> door hem maar gedeeltelijk en dus uit zijn verband
> gerukt neerzet, er staat niet dat hoeren en
> tollenaars iedereen voorgaan in het ….. zoals ji
> dat graag wil laten geloven. Er staat: 1 Wie van
> de twee heeft de wil van zijn vader gedaan? Zij
> zeiden: De laatste. Jezus zeide tot hen: Voorwaar,
> Ik zeg u, de tollenaars en de hoeren gaan u voor
> in het Koninkrijk Gods. 32 Want Johannes heeft u
> de weg der gerechtigheid gewezen en gij hebt hem
> niet geloofd. En dan komt het, het stuk waar het
> hele schrijven om draait en dat jij dus expres
> weglaat: De tollenaars en de hoeren echter hebben
> hem geloofd, doch hoewel gij dat zaagt, hebt gij
> later geen berouw gekregen en ook in hem geloofd.
>
> De vraag werpt zich op: WAT hebben de hoeren en
> tollenaars geloofd?
Dat jij dat niet weet theo!
Nou zal ik je even wat toelichten: Johannes de Doper
Matteüs 3
1 In die dagen trad Johannes de Doper op en hij predikte in de woestijn van Judea, 2 en zeide: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 3 Hij toch is het, van wie door de profeet Jesaja gesproken werd, toen hij zeide:
De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden.
4 Hij nu, Johannes, droeg een kleed van kameelhaar en een lederen gordel om zijn lendenen; en zijn voedsel bestond uit sprinkhanen en wilde honing. 5 Toen liep Jeruzalem en heel Judea en de gehele Jordaanstreek tot hem uit, 6 en zij lieten zich in de rivier, de Jordaan, door hem dopen, onder belijdenis van hun zonden.
7 Toen hij nu zag, dat vele van de Farizeeën en Sadduceeën tot de doop kwamen, zeide hij tot hen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan? 8 Brengt dan vrucht voort, die aan de bekering beantwoordt; 9 en beeldt u niet in, dat gij bij uzelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham tot vader, want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken. 10 Reeds ligt de bijl aan de wortel der bomen: iedere boom dan, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 11 Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur. 12 De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.
CU Schreef:
——————————————————-
> Moeilijk toch om je te bewijzen, maar niet
> moeilijk om uit je nek te lullen met:
>
> samuel Schreef:
> > en ik ben van de doodstraf
> > bevrijd door Jezus Christus mijn Heer.
>
> Van wie had jij, en waarom , de doodstraf gehad?
Speel je nu nog steeds gekke Gerritje?
En bevalt dat die rol nog steeds?
theo Schreef:
——————————————————-
> WAT geloofden dus de hoeren en de tollenars?
Voor de tweede keer! Dat jij dat niet weet theo!
Nou zal ik je even wat toelichten: Johannes de Doper
Matteüs 3
1 In die dagen trad Johannes de Doper op en hij predikte in de woestijn van Judea, 2 en zeide: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 3 Hij toch is het, van wie door de profeet Jesaja gesproken werd, toen hij zeide:
De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden.
4 Hij nu, Johannes, droeg een kleed van kameelhaar en een lederen gordel om zijn lendenen; en zijn voedsel bestond uit sprinkhanen en wilde honing. 5 Toen liep Jeruzalem en heel Judea en de gehele Jordaanstreek tot hem uit, 6 en zij lieten zich in de rivier, de Jordaan, door hem dopen, onder belijdenis van hun zonden.
7 Toen hij nu zag, dat vele van de Farizeeën en Sadduceeën tot de doop kwamen, zeide hij tot hen: Adderengebroed, wie heeft u een wenk gegeven om de komende toorn te ontgaan? 8 Brengt dan vrucht voort, die aan de bekering beantwoordt; 9 en beeldt u niet in, dat gij bij uzelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham tot vader, want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken. 10 Reeds ligt de bijl aan de wortel der bomen: iedere boom dan, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 11 Ik doop u met water tot bekering, maar Hij, die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben niet waardig Hem zijn schoenen na te dragen; die zal u dopen met de heilige Geest en met vuur. 12 De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.
>
> Dat Jezus voor hen zou sterven , voor hun zonden
> of dat ze allemaal katholiek of gereformeerd
> moesten worden of op dezelfde wijze als Samuel
> moeten gaan geloven en ook zo doen?
Katholiek en gereformeerd bestond nog niet in die tijd theo: dus daar sla je de plank al mis mee! Op welke wijze geloof ik dan volgens jou theo?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?