Volkomen mee eens.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> Florin Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > perihelium Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> >
> > > Kan je wat duidelijker zijn waar en hoe dat
> er
> > > staat en vertel eens over de laatste keer dat
> > je
> > > iemand hebt gedood.
> >
> > Ik heb nu even geen tijd , maar het staat in de
> > Bijbel. Je moet niet weer subjectief lezen. Ik
> heb
> > nooit iemand van het leven beroofd omdat het
> > volgens de NL wet niet mag maar als de
> doodstraf
> > wordt ingevoerd voor bepaalde figuren ga ik me
> als
> > eerste aanmelden.
>
>
> Jij wilt je melden als eerste die de doodstraf zal
> ondergaan ?
>
> Verschrijving natuurlijk want dat bedoel je vast
> niet.
>
> Ik koppel er wel een andere opmerking aan vast: Ik
> constateer ( niet nav een wetenschappelijk
> onderzoek mar gevoelsmatig dus is het meer een
> vermoeden) dat de meeste mensen die elke vorm van
> euthanasie en abortus verbieden dezelfde mensen
> zijn die van harte voorstander zijn van de
> doodstraf.
>
> Jij ook?
Is het nu een constatering of een vermoeden? Ik ben trouwens ook tegen euthanasie en abortus. En jij?
samuel Schreef:
——————————————————-
> De doodstraf zal naar alle waarschijnlijkheid weer
> ingevoerd worden, er zullen immers onthoofdingen
> gaan plaatsvinden en mensen zullen sterven omdat
> ze het beeld niet willen aanbidden en zijn
> merkteken niet willen ontvangen!
Kan je de Bijbelteksten aangeven waar je dat op baseert?
Ja dat kan ik!
Aanvulling ter verduidelijking:
14 En het verleidt hen, die op de aarde wonen, wegens de tekenen, die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tot hen, die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest, dat de wond van het zwaard had en weer levend geworden is. 15 En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden. 16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
Openbaring 13
4 En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang. Openbaring 20
Allereerst: laat ik nu toch altijd gedacht hebben dat jij op dit prikbord uitsluitend ove de bijbel wilt discussieren…..
Het betreffende gebod waaraan de titel ontleend wordt is eigenlijk fout vertaald. Mij is geleerd dat er niet staat: ‘gij zult niet doden’, maar ‘moordt niet’. En als het neit zo is hoor ik dat graag van de hebreeuws-kenners hier.
Dat is wel wat anders, want daarmee blijkt het doden in de bijbel niet verboden te zijn, maar het moorden. En dat is wel even een verschil. Een discussie over voor of tegen de doodstraf moet je dus niet voeren aan de hand van dit gebod.
Mee eens dat de doodstraf een groot risico met zich meebrengt omdat onschuldige mensen ten onrechte ter dood kunnen worden gebracht. En dat is niet meer te herstellen.
MAAR:
Robert M. vernietigde het leven van 100en kinderen. Jonge mensen die allemaal nog een leven voor zich hebben en waarvan vele geen normaal intiem leven meer zullen kunnen hebben. Ik wil die man dood. Hij verdient het niet meer te leven.
Gisteren: een geloofsfanaticus die onder het oog van tientallen busreizigers in Pakistan een 14j. meisje door het hoofd schiet. Voor mij geen twijfel aan: ik wil die man dood. Hij verdient het niet meer te leven. Ik hoop dat de medici en God Malala Yousafzai in leven zullen houden.
Dutroux: geen enkele twijfel: de man is schuldig aan het vermoorden van enkele meisjes en het jarenlang gevangen houden van enkele meisjes. Ik wil die man dood. Hij verdient het niet meer te leven.
En zo zijn er meer.
Ook de bijbel zelf (OT) is niet tegen de doodstraf, ofschoon ik in de meeste gevallen waarin het OT de doodstraf voorschrijft, een stuk coulanter zou zijn.
nee - ik ben zeer zeker niet tegen de doodstraf. Waar ik het dus wel mee eens ben, is dat er geen spoor van twijfel aan de schuld van de verdachte moet zijn.
Florin Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Kan je wat duidelijker zijn waar en hoe dat er
> > staat en vertel eens over de laatste keer dat
> je
> > iemand hebt gedood.
>
> Ik heb nu even geen tijd , maar het staat in de
> Bijbel. Je moet niet weer subjectief lezen. Ik heb
> nooit iemand van het leven beroofd omdat het
> volgens de NL wet niet mag maar als de doodstraf
> wordt ingevoerd voor bepaalde figuren ga ik me als
> eerste aanmelden.
>
> > Staat er toch wel:
> >
> http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=%22Gij+zult+n
>
> >
> iet+doden%22&idq=38&l=nl&set=10&q1=1&qall=1&qids=f
>
> > fffffffffffffffff3f
>
> Je maakt toch echt een denkfout.
>
> Florin
Het klinkt een beetje eng wat je zegt, maar ik hoop dat als je wat meer tijd hebt het kunt uitleggen wat je bedoelt.
theo Schreef:
——————————————————-
> Ik ben tegen dedoodstraf.
>
> Ik ben tegen abortus en euthanasie… mits.
>
> Daar is onlangs nog over gesproken hier met
> letterknechterij en verdraaing van woorden dus
> daar doe ik nu niet weer an mee.
Ik kan me die discussie hier niet herinneren maar die mits roept wel vragen op.
>
> Laatdit je echter niet weerhouden om daar
> (uitvoerig) met anderen over in discussie te gaan.
Jij begint erover.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?