Zij die geënt zijn op dezelfde wijnrank ? Ik zal je teksten geven als ik wat tijd krijg.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWaarom altijd kommentaar zonder bijbelse onder steuning.
Of je kunt het niet,of je beseft dat het bijbels niet te ondersteunen is.
Het kwam al een beetje naar voren,dacht bij Ellen,waarop vertrouwen de joden in hun strijd tegen????
Waarom zijn er geruchten dat ze Iran willen aanvallen in verband met hun atoom project,als het nog steeds Gods volk is
dan zou je toch verwachten dat Jehovah/Jaweh hun God voor hen zorgd.
Jij ben altijd zo goed om het WTG er bij te halen,ik vraag aan jouw ondersteun aan de hand v/d bijbel
dat de joden nog steeds Gods volk zijn.
Johanan.
Speciaal voor het genootschap het WTG dat zegt beter te zijn dan de Jood en iedereen.
16 Zijn de eerstelingen heilig, dan ook het deeg, en is de wortel heilig, dan ook de takken. 17 Indien nu enkele van de takken weggebroken zijn en gij als wilde loot daartussen geënt zijt en aan de saprijke wortel van de olijf deel hebt gekregen, 18 beroem u dan niet tegen de takken! Indien gij u ertegen beroemt – niet gíj draagt de wortel, maar de wortel ú. 19 Gij zult dan zeggen: er zijn takken weggebroken, opdat ik als loot geënt zou worden. 20 Goed! Zij zijn om hun ongeloof weggebroken en gij staat door het geloof. Wees niet hoogmoedig, maar vrees! 21 Want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, Hij zal ook u niet sparen. 22 Let dan op de goedertierenheid Gods en zijn gestrengheid: over de gevallenen gestrengheid, maar over u goedertierenheid Gods, indien gij bij de goedertierenheid blijft; anders zult ook gij weggekapt worden. 23 Maar ook zij zullen, wanneer zij niet bij hun ongeloof blijven, weder geënt worden; God is immers bij machte hen opnieuw te enten. 24 Want indien gij uit de wilde olijf, waartoe gij naar uw natuur behoort, weggekapt en tegen uw natuur op de edele olijf geënt zijt, hoeveel te meer zullen dezen, naar hun natuur, op hun eigen olijf geënt worden. Romeinen 11
Het is toch knap dat de apostel Paulus dit al +/- 2000 wist en al voor waarschuwde. Dat ben je toch wel met mij eens?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?