Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

komst en wederkomst

• theo

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Mijn mening is dat "de ‘christelijke Joden’ (om

> het zo maar even te noemen) in Israël het leven

> onmogelijk wordt gemaakt" en zolang dat zo is, ga

> ik de Joden niet staan toejuigen. Bovendien zijn

> er nog wel wat meer mistanden in Israël. Ik ga

> dan zeker geen zending bedrijven die kant op.

Ik schreef ook al dat ik het met de politiek va nIsrael niet eens ben.

Ik schreef trouwens ook nergens dat ik ze toejuich.

>

> Daarnaast mogen de Joden wel eens wat meer op

> Jahweh vertrouwen wat betreft de staat Israël,

> het lijkt wel of zij dat zelf willen regelen.

> Als God in zijn Woord heeft belooft dat de Joden

> weer in het heilige land zullen wonen, dan is God

> heel goed in staat om Zijn eigen Woord waar te

> maken.

Uh neit om het een of ander maar nergens staat in de bijbel dat mensen lijdzaam af zouden moeten wachten. Er staat wel dikwijls dat mensen de handen uit de mouwen moeten steken.

>

> Wat betreft de (orthodox) joods gelovigen is het

> een zaak apart.

> Dat ligt nogal behoorlijk gevoelig*, als je weet

> hoe de vork in de steel zit.

Ja hoor, dat weet ik, die laten zich net zo min bekeren trouwens als mij of Peri of Boaz .

Maar ik wil ze ook helemaal niet bekeren, dat is niet mijn doel.

Net zo min als ik prikkers die anders/niet gelovig zijn (met harde hand) wil bekeren tot mijn geloof.

>

> * gevoelig voor beide kanten zowel christen als

> jood.

>

>

> Ellen

• theo

Als een (klein)kind van jou , je oogappel een ander een blauw oog slaat of uit stelen gaat of aan de drank/drugs raakt is het jouw oogappel dan niet meer?

• Johanan

Toon aan de hand van de bijbel eens aan dat de Joden nog steeds Gods volk/oogappel is en ook blijft.

Dus ik bedoel de gehele joodse natie.

Johanan.

• theo

Wetticisme wil je niet maar je bent ook niet het type dat water bij de wijn wil doen !! ??

• theo

Die discusie hebben weal dikwijls gevoerd hier.

Er zijn veel teksten die spreken dathet joodse volk Gods volk voor altijd zal blijven.

Als mensen niet willen dat dit zo is of als ze het anders lkeren van hun leermeesters dan zoeken ze teksten die hun gelijk bevestigen. Moeilijker is het niet.

Maar mijn doel was nou juist niet om deze discussie hier weer voor de zoveelste keer aan te zwengelen maar zoeken naar overeenkomsten en de dialoog.

• Gonnie

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Frans Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Boaz zei:

> >

> > Wij waren het al eens over de Shabbath.

> > Maar wat dan, water bij de wijn doen?

> >

> > Nee Boaz, doe dat nooit, zeker niet voor mij,

> maar

> > ook niet voor welke overtuiging ook.

>

> Ik ben niet het type voor water bij de wijn doen. Ha ha, je zou familie van mij kunnen zijn.

>

> >

> > Als je niet overtuigd bent moet/mag je niet

> > toegeven, alleen maar open staan voor andere

> > inbreng van mensen die het goed menen.

>

> Ik bedoel er alleen maar mee dat bijv wetticisme

> op de loer ligt als een christen overgaat tot het

> houden van de shabbath.

> Ik heb het vele malen gezien en het trekt volle

> zalen, christenen die orthodoxe gebruiken nadoen

> en overnemen.

>

> Boaz.

• Johanan

Jouw woorden.

de joodse gelovige is en blijft Gods oogappel en wij christenen mogen er ook bij horen.

Ja maar even zoveel die het tegen spreken,zelfs Gods Zoon Jezus Christus geeft te kennen dat ze als

natie zijn verworpen maar dat de individuele jood zich bij hem aan kon sluiten dus…een nieuwe joodse natie.

Johanan.

• theo

Waarom ga je er toch op door.

We kunnen elkaar met teksten om de oren slaan hoor. Ik adviseer; Lees b.v. passages uit het OT die hier over gaan en bv delen van de brief van Paulus aan de Romeinen.

Dan kom jij weer en adviseert: Lees nou …..

Mijn doel was nu juist om de overeemkomsten te bekijken; samen het OT en samen de (weder)komst van de Messias.

• Frans

Johanan Schreef:

——————————————————-

>

> Vertel,ben benieuwd.

Ik weet waar je naartoe wil johanan, de eerste dag kwamen ze ook samen, maar de Sabbath was en is voor altijd , zelfs voor de stenen tafelen aan Mozes werden gegeven, zelfs na de wederkomst. Zou God de Sabbath die hij speciaal voor de mens gemaakt heeft ooit hebben afgeschaft ? nee dus, geen jota er van.

Het is de invulling van de Sabbath die Jezus ons heeft komen duidelijk maken, niet dat wettische, maar het geestelijke, zoals Hij met heel de wet gedaan heeft.

• Johanan

Bijbels aantonen Frans.

Bvb;…Jehovah gaf de sabbat als een teken tussen hem en de zonen van Israël ;..Ex 31:16, 17. De Hebreeuwse uitdrukking jōm hasj·sjab·bath′ is afgeleid van het werkwoord sja·vath′, dat „rusten; ophouden” betekent ;..Ge 2:2; 8:22

Johanan..