Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

komst en wederkomst

• Nicole

Geen dank theo.

Het schrifgedeelte was Romeinen 9:1-6

We hebben ook het Avondmaal gevierd (maar dat doen we iedere 1e zondag van de maand)

• theo

Geen lezing uit het OT?

Ik heb de lezing gekozen uit Romeinen 11 : 1 - 1 en een aantal “bewijsteksten”" uit het OT waaruit blijkt dat God de oudste zoon Israel nooitophoudend trouw blijft en als Zijn uitverkoren zal blijven beschouwen.

Met name ook nog genoemd dat wij christenen uiterst voorzichtig moeten zijn met het verhaal van Jezus waar Hij zegt dat een ander volk de plaats in zal nemen van Israel. Alsof wij het zoveel beter hebben gedaan dan de joden.

EN natuurlijk ook nog even gezegd dat een dialoog beter is dan de hakken in het zand.

• keessie

ik mis wat postings van gister weet jij daar meer van Peri?

• Nicole

Inderdaad dat vergeet ik nog te vermelden, we hebben gelezen uit het Oude Testament maar schaam o schaam, ik weet niet precies meer wat :(

De voorganger heeft bijna een uur gepreekt (incl. een verhaal over zijn werken in Israel) en ik had mijn hoog bejaarde moeder voor de eerste keer mee waar ik een beetje op moest letten. Er is erg veel gesproken over Israel in de tijden van het OT en in deze tijd, ook o.a. over de Westbank.

• theo

Oei oei oei, een uur preken. Dat is natuurlijk veelsens te lang.

Nou ja, zolang de toehoorders het maar niet vervelend vinden en in slaap gaan vallen.

• perihelium

keessie Schreef:

——————————————————-

> ik mis wat postings van gister weet jij daar meer

> van Peri?

Die hele topic is op de een of andere manier verdwenen.

• Nicole

Het was absoluut niet te lang, zeker omdat hij begon met vertellen over zijn werken aldaar wat bijzonder interessant was om te horen. De uiteindelijke zondagse preek duurde een half uur zoals de preken bij ons ook gewoonlijk duren. Normaal duren de diensten ook niet zo lang maar dit was alleen vanwege Israel zondag en een gast predikant (de oud-voorganger van onze gemeente).

Na even diep denken komt er weer wat meer naar boven, dat God met Israël als volk en natie een verbond gesloten heeft op de berg Sinai wat in het OT voorgesteld wordt als een huwelijk. De vraag was zal God Israël als overspelige vrouw toch weer ten huwelijk nemen? Als ik me goed kan herinneren lazen we uit Nummeri maar de verzen weet ik echt niet meer zo uit de blote bol

• theo

Mooie oudtestamentische tekst bij dit item.

• Nicole

:)

• ¥ breed ­­¥

voorjouisergeenwerderkomst

theooauw:)