Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

voor de webmaster

• samuel

Luister vriend jij bent een blamage, en trek je nu maar geluidloos terug dan zet jezelf niet verder voor aap dan je nu al doet thomas!

Wie en wat dien je hiermee?

• theo

Je hebt gelijk Samuel.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Lijkt mij een betere vertaling. Jezus verheerlijkt niet de onnozelheid maar de bescheidenheid.

Toch lijkt het mij een verzwakking van de tekst, onnozelheid eigenlijk betekend onschuld, ja bescheidenheid is ideaal maar met lagere intelligentie wordt dat ook niet meer zo beseft. Het wordt eerder ervaren als: ‘men moet mij niet’

• Gonnie

:D Eerlijk gezegd ik lig dubbel om jou.

En ja Frederik en Judith en kleinkinderen zijn wel wat bevreesd voor mij, geloof ik.

• Frederik D

Ik heb niet de grondtekst en het commentaar bij de hand maar de NBV lijkt mij een goede vertaling.

• 'en passant'

nihil

• Marjorie

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dat is nu je fout theo, je zoekt het bij de mens,

> maar je moet bij God wezen.

>

> Maar je mag me uitnodigen hoor als je een grote

> jongen bent, dan kan ik je dat wel even uit komen

> leggen, ben de beroerdste niet.

Waarom zou Theo jou uitnodigen als je bij God moet zijn/wezen?

Voor mij geldt: Ik ga liever ter plekke dood dan dat ik jou uitnodig om me dingen uit te komen leggen. Mijn “drempel” ligt te hoog voor jou.

• Marjorie

(tu)

• Marjorie

samuel Schreef:

——————————————————-

> Je blijft een kinderachtige man, maar het is je

> vergeven!

Aldus de grote en machtige samuel die het helemaal is (denkt hij) in een land ver ten oosten van Nederland.

Die arme mensen zijn DOODSBANG voor jou! Fijn he?

• Marjorie

(tu) Houden zo Gonnie