Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

voor de webmaster

• Frederik D

Samuel, je zuigt om te zuigen. Je zondigt om te zondigen. Als jij niet om je eigen zieleheil denkt, dan zal ik maar aan jouw zieleheil denken en jouw zielig gezuig negeren.

• samuel

Ik had je toch al verteld dat je een kinderachtige man bent, en ook dat het je vergeven is?

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik heb geen rancune. En mijn intelligentie is ook maar matig. Maar als ik mensen zie wier intelligentie nog minder is dan de mijne, dan moet ik onweerstaanbaar en geheel onvrijwillig steigeren. :)

Ook niet te nederig zijn, je hebt best wel een bovengemiddelde intelligentie, ze in goede banen leiden is een tweede natuurlijk ;-)

Wie dat niet in die mate heeft behoeft begrip, geen steigering en behoren net als elk mens met respect benaderd te worden, het is geen schuld of zo.

Mat 5,3

Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

• samuel

Niet zo zelfingenomen huichelen theo, ik ben niet zo bang aangelegen, ik ben bereid het erop te wagen, ik weet wie ik dien!

Je durft niet lees ik uit je reactie!

• theo

Zo is dat Samuel.

Je hebt gelijk.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Zo is dat Samuel.

Dat weet ik theo, ik heb je nog nooit serieus genomen, maar dat wist je van het begin al.

>

> Je hebt gelijk.

En dat weet ik ook theo, zoals altijd!

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Niet zo zelfingenomen huichelen theo, ik ben niet

> zo bang aangelegen, ik ben bereid het erop te

> wagen, ik weet wie ik dien!

>

> Je durft niet lees ik uit je reactie!

De werken zijn alom bekend hier op pb. Daar hoef je je niet groter voor te maken dan je al doet.

• samuel

Begin je ook al een spuit elf te worden thomas? Jammer je valt weer eens door de mand!

• Stefan

Dit bedoel ik dan ook. Het is een blamage voor hen die werkelijk iets zouden willen proeven.

Het dienen is zoals het woord ook zegt; dienen. Aandienen wat de behoeftige nodig heeft.

Zou dat op de kansel wél lukken dan?

• Frederik D

Mattheus 5 : 3 volgens de NBV:

Gelukkig wie nederig van hart zijn,

want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

————————–

Lijkt mij een betere vertaling. Jezus verheerlijkt niet de onnozelheid maar de bescheidenheid.