Is het bijbelprikbord zoals hier rechts staat voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKijk Peri en Daan, eerlijkheid gebied me te zeggen dat veel van de tegenwerkingen die er de laatste tijd op de bijbel wel tekstueel onderbouwd zijn door deze ongelovigen. Ben ik het met hen eens? Nee! Maar het is heel wat zinniger de argumenten te lezen van de conflicten die Frederik D leest, of van Gonnie die letterlijk zoekt naar wie leeft zoals de bijbel ons wil zien, dan dat mensen die gelovig zijn elkaar zitten afbranden en te kleineren, moet ik weer namen noemen ? Mag niet zegt de ene christen, moet wel zegt de andere christen.
Doe het dan met de kracht van de H.Geest die je zegt te hebben of is die te zwak? Ik geloof van niet, ik denk dat het komt omdat er teveel kleingelovigen zijn.
Nee ik wil niet dat ze spotten, maak je dan ook niet belachelijk met je eigen mensen aan te vallen omdat je een andere voorganger hebt of zo, waarom Theo bijv. aanvallen over drank? Mij over mijn overtuiging dat de H.Geest geen persoon is, denk je dat daar het oordeel op slaat?
Frans Schreef:
——————————————————-
> Kijk Peri en Daan, eerlijkheid gebied me te zeggen
> dat veel van de tegenwerkingen die er de laatste
> tijd op de bijbel wel tekstueel onderbouwd zijn
> door deze ongelovigen. Ben ik het met hen eens?
> Nee! Maar het is heel wat zinniger de argumenten
> te lezen van de conflicten die Frederik D leest,
> of van Gonnie die letterlijk zoekt naar wie leeft
> zoals de bijbel ons wil zien, dan dat mensen die
> gelovig zijn elkaar zitten afbranden en te
> kleineren, moet ik weer namen noemen ? Mag niet
> zegt de ene christen, moet wel zegt de andere
> christen.
>
> Doe het dan met de kracht van de H.Geest die je
> zegt te hebben of is die te zwak? Ik geloof van
> niet, ik denk dat het komt omdat er teveel
> kleingelovigen zijn.
> Nee ik wil niet dat ze spotten, maak je dan ook
> niet belachelijk met je eigen mensen aan te vallen
> omdat je een andere voorganger hebt of zo, waarom
> Theo bijv. aanvallen over drank? Mij over mijn
> overtuiging dat de H.Geest geen persoon is, denk
> je dat daar het oordeel op slaat?
Frans,leuke bijdrage van je.
Alleen ben ik de laatste die zal zeggen de HG te hebben. Ik hou niet van dit soort gepraat.
Ik vind wel dat Perihelium gelijk heeft. Het prikbord wordt overheerst door die FrederikD .
En wat moet hij hier eigenlijk ? Hij gelooft niet in God. Laat hij op het prikbord van atheisten gaan wauwelen.
Ik heb niks met auto's en ga ook op het autoprikbord niet over fietsen wauwelen , op het consuminderen prikbord niet over luxe artikelen van de Bijenkorf ,en op het abortus prikbord niet over hoe leuk kleine baby's wel niet zijn.
Daan Schreef:
——————————————————-
> Ik heb niks met auto's en ga ook op het autoprikbord niet over fietsen wauwelen , op het consuminderen prikbord niet over luxe artikelen van de Bijenkorf ,en op het abortus prikbord niet over hoe leuk kleine baby's wel niet zijn.
Ik weet wat je bedoelt hoor, maar hij heeft het over de bijbel op het bijbelprikbord, dat is wel iets anders.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Daan Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Ik heb niks met auto's en ga ook op het
> autoprikbord niet over fietsen wauwelen , op het
> consuminderen prikbord niet over luxe artikelen
> van de Bijenkorf ,en op het abortus prikbord niet
> over hoe leuk kleine baby's wel niet zijn.
>
> Ik weet wat je bedoelt hoor, maar hij heeft het
> over de bijbel op het bijbelprikbord, dat is wel
> iets anders.
Vanuit het geloof ?
Hij gelooft niet.
Of…het moet veranderd zijn.
De mens heeft tenslotte geen vrije wil volgens FrederikD.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?