Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

voor de webmaster

• Frederik D

Gods wil is net als die van de mens divers.

Je kunt een onderscheid maken tussen Gods wens en Gods wil. God wenst dat wij niet zondigen. Maar hij wil blijkbaar daarentegen wel dat wij zondigen. Want alles wat er gebeurt, gebeurt conform Gods wil. Er gebeurt niets tegen Gods wil in. Gods wil is almachtig. Want God is almachtig.

Moeilijk, heh, theologie. Het zou verboden moeten worden dat gewone mensen aan theologie doen. Dat vindt het WTG trouwens ook. Brooklyn denkt voor u.

• theo

Daan Schreef:

>

>

> Wie doet tegenwoordig nog de wil van God ?

>

Niemand, helemaal niemand.

De wil van God is: Vrouwen moeten zwijgen en geen kerkelijk ambt bekleden, geen varkensvlees eten, geen kleding van tweeerlei snit dragen, wederspannigen moeten we (willen) stenigen, geen bloedtransfusies toestaan, de ander uitnemender achten dan onszelf, vrouwen met bedekte hoofde naar de samenkomsten, gehandicapten niet binnen laten in de tempel ( ook niet in de kerk?), etc. etc.

Tegenwoordig doet niemand meer de wil van God, vroeger trouwens ook niet.

• Frederik D

En wat te denken van Bileam?

Je Bijbel wordt wel heel erg dun.

• Frederik D

Dus die Zijlstra met zijn kerk vol gehandicapten is volstrekt onbijbels?

• theo

De show van Zijlstra is sowieso en per definitie en expleciet onbijbels.

Of een zaal vol gehandicapten ook onbijbels is? Welnee, een zaal is geen tempel.

Maar mochten wij een tempel bezitten dan zou ik Gods wet overtreden door gehandicapten ook toe te laten.

• Frederik D

Niemand hier is bijbelgetrouw. Jij komt er tenminste voor uit. Ik hoop dat onze zeer gewaardeerde medeprikkers zoals Daan, Samuel en met name onze geliefde Peri de Voorbeeldige er ook eens ruiterlijk voor uit komen. Eerlijkheid boven alles. Zei de Bijbel niet: “Gij zult geen valse getuigenis spreken”?

In zekere zin ben ik hier de meest bijbelgetrouwe. Ik probeer zo zorgvuldig mogelijk een bijbeltekst te begrijpen. Ik probeer zo getrouw mogelijk aan een bijbelpassage die passage te verklaren. Hierbij zet ik alle ingeslopen inleggingen tussen dikke haken. In een bepaald opzicht sta ik van allen het meest positief tegenover de Bijbel. Zou dat die grote wrevel bij onze waarde opponenten veroorzaken?

Sorry voor het gesokkel.

• samuel

Wat moet je denken dan van Bileam? Heb je wel het hele stuk gelezen? Of heb je niet gelezen dat Bileam zijn eigen wil gebruikte om toch een vloek toe te brengen aan het volk Israël?

Nee nog net zo dik als toen ik hem voor het eerst las!

• samuel

Jij hebt wel een heel dun Bijbeltje theo, wellicht alleen het OT en daar ook niet alles van.

• samuel

Dus in de kerk waar jij bij aangesloten bent heeft geen zieken en gehandicapten theo?

• Stefan

>Sorry voor het gesokkel.

Doet mij denken aan die poppetjes, waarbij je de bodem van dat sokkeltje in kan drukken en het figuurtje inzakt.

Maar er ook direct weer staat, als de vinger er vanaf wordt gehaald..:D