Oude zeursok.
Onderbouw jij eerst maar met Bijbelse argumenten de vrije wil voordat je weer zeurt om te zeuren.
De vrije wil ondermijnt Gods almacht. De bijbelschrijvers begrepen dit maar jij begrijpt dat niet.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHet begrip vrije wil kwam niet voor in deze teksten, ook niet bij tien maal herlezen.
Het begrip wil kwam wel voor maar wil is niet per definitie vrije wil. Onvrije wil bestaat ook.
De bijbelteksten die ik plaatste, maken korte metten met de vrije wil.
Waarom ben jij zo onbijbels, Peri? Wil je daarover verder zeuren?
Nonsense.
Je kent de kerkgeschiedenis niet en je kent de Bijbel niet. En dan zwijg ik nog maar over filosofie.
De vrije wil is een heidense ketterij en dient uit het christendom verbannen te worden. God is almachtig. Wanneer dringt dat bij jou door? Omdat God ALMACHTIG is, niet potentieel almachtig maar actueel almachtig, heeft niemand en niets nog iets in de kosmische melk en melkwegen te brokkelen.
Wat doe jij met de bijbelteksten die ik gaf?
Koop eens een ouderwetsch psalmboekje en bestudeer de Dortsche Leerregels die erin staan.
God de Almachtige en de Alwetende is de Alveroorzaker. Wie als gelovige dit ontkent, smaalt op God. Blasfemie uit de mond van een gelovige is zeven maal zeventig erger dan een 'bastaardvloekje" uit de mond van een oprechtige ongelovige. Ben jij niet bang om naar de hel te gaan? Je bent toch geen … alverzoener?
Wanneer leer jij positief tegenover de Bijbel te staan?
Mijn onvrije wil. En die werd aangestuurd door allerlei hersenpatronen. En tenslotte werd mijn onvrije wil aangestuurd door de Almachtige Alveroorzaker. Ik schrijf slechts wat God wil dat ik schrijf. Verondersteld dat die bestaat.
Er zijn geen bijbelteksten die de vrije wil proclameren.
Er valt geen musje van het dak buiten de wil Gods om.
Hoe kom jij op dat ketterse idee van een vrije wil?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?