Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Er is geen vrije wil

• Johanan

Over deze drie mannen…Rutherford, Russell en Knorr;..is niks nadeligs te zeggen.

De drie door jouw genoemd wel.

Johanan.

• theo

En Luther geloofde in heksen en werd, nadat bleek dat de joodse gelovigen hem niet volgden een antisemiet.

Dat neemt niet weg dat ze grote theologen waren, evenzeer waren het kinderen van hun tijd.

Geen weldenkend mens is nog heksengelovige in die zin zoals ze dat vroeger wel degelijk geloofden.

Als we het over brandstapels hebben (en ik zeg geen sorry omdat ik er weer over begin). Leden van Brooklyn wordt hun leven ook afgenomen dankzij weigering bloedtransfusie.

• Johanan

Dat is,om dat jij en vele anderen niet begrijpen dat bloed heilig is,

en het gebruik er van de dood betekend.

Hij die een leven vindt zal het verliezen,maar hij die zijn leven verliest om mijn naam's wil zal het vinden.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Dat is,om dat jij en vele anderen niet begrijpen

> dat bloed heilig is,

> en het gebruik er van de dood betekend.

> Hij die een leven vindt zal het verliezen,maar hij

> die zijn leven verliest om mijn naam's wil zal het

> vinden.

>

> Johanan.

Ik weet de onderbouwing wel Johanan maar de dood dmv de brandstapel of vanwege weigering bloedtransfusie is beide zinloos.

• Frans

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Over deze drie mannen…Rutherford, Russell en Knorr;..is niks nadeligs te zeggen. De drie door jouw genoemd wel.

>

> Johanan.

Sorry Johanan, nu moet ik je toch iets kwijt zonder dat ik je wil kleineren., ofwel ken je je eigen organisatiegeschiedenis niet of je ontken het gewoon.

Ik zou daar maar geen draad over starten.

• Frederik D

Sorry, Johan, maar de geschiedenis leert anders. Bovendien waren die drie het onderling niet eens. Er is namelijk het één en het ander in de ideologie van het WTG in de loop van de tijd veranderd. Calvijn, Luther en Gomarus (ken jij Gomarus?) waren geen heiligen maar zondaren. Ik ben bang dat ook Russell, Rutherford en Knorr en Franz zondaren waren.