Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Argumenten voor groep 2 ( De H. Geest is geen persoon).

• samuel

Nee zij noemen zich Jehova`s getuigen! En haten het christendom wat volgens de leiding van de JG`s een satans bolwerk is.

Toch?

• samuel

Wat te denken van deze tekst? 37 Indien Ik de werken mijns Vaders niet doe, gelooft Mij niet, 38 doch indien Ik ze doe en gij Mij toch niet gelooft, gelooft dan de werken, opdat gij weten en erkennen moogt, dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader.

10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken. 11 Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf.

De Zoon die de Vader in Zich heeft en de Vader die de Zoon in Zich heeft!

• samuel

Nee beide reacties geven geen overtuiging, behalve dan de overtuiging van degene die in deze geloofsovertuiging aanhangt!

• samuel

Nee maar Jezus is wel weer opgestaan door de heilige Geest!

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Mijn hond is ook geliefd bij de hele buurt, en ik

> heb geen boven en onderburen en pal naast mij

> wonen mensen waarvan hun katten bij mij in de tuin

> komen, en dat vind ik zelfs gezellig en heb daarom

> er ook geen last van, en geef daar ook geen

> commentaar daar op..

> Verder heb ik geen naaste buren.

Oh dan woon jij heel mooi en leuk.

En dan kan je hondje lekker blaffen zoveel als hij wil.

Wat fijn voor je :)

• Ellen-Josee

Maar hier begin jij toch ook weer overnieuw toch?

Ik heb gisteren even dat draadje afgekeken, maar er werd gewoon gereageerd op waar jij nu aan hangt.

• Ellen-Josee

Ja dat zijn de 34 argumenten van onze unitarier, waar ik her en der in mijn reacties over gesproken heb.

Overigens vind ik zijn kennis beperkt en heb ik verder geen zin en tijd om alles uit een gekopieerd artikel stuk voor stuk te gaan weerleggen.

Advies; zoek maar even op mijn naam in mijn laatste reacties, leg dit manuscript ernaast en je ziet wat ik bedoel.

Groet, Ellen

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dat is geen zinnige tegenwerping. Ze hadden immers

> ook Jezus in hun hartje. Of is Jezus identiek aan

> de HG? Stierf de HG ook aan het kruis?

De heilige Geest wordt ook wel de Geest van Jezus genoemt.

En nee de heilige Geest stierf niet aan het kruis, wat is dat nou voor een belachelijke vraag zeg!

Wat voor andere argumenten waren er nou verder, behalve die van onze unitarier?

Ellen

• Frederik D

34 argumenten

• Ellen-Josee

Die enorm rammelen.