Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Argumenten voor groep 2 ( De H. Geest is geen persoon).

• Frans

Als ik even mag tussenspringen.

Ik ga er van uit dat elke mening serieus genomen mag worden, ook als we het er niet mee eens zijn. In dat geval horen we het zelf te bestuderen en te kijken hoe de ander op die mening komt. Het is niet altijd een tegenaanval maar soms ook een oprechte overtuiging, tot we/zij weer wat verder staan in onze eigen overtuiging. Zo bekijk ik het tenminste.

• Douce.

Feiten zijn voor 100% te bewijzen en die Heilige Geest is natuurlijk niet feitelijk te bewijzen.

Douce

• M*j*r**

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Je bedoelt gewoon dat dat de enige reacties zijn

> die JIJ serieus neemt.

Nee hoor, reakties die inhoudelijk over het onderwerp gaan en dat waren er twee.

> En wat het openingsstuk betreft: ik neem aan dat

> jij het geheel begrijpt en Bijbels plaatsen kan?

> Mooi dan kunnen we met onze vragen bij jou

> losbranden.

Je maakt je er weer vanaf met deze reaktie.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Word je nooit moe van jezelf?????????

Niet als je anderen over de liefde van God mag vertellen die is in Jezus Christus!!!!!

• Frans

Douce Schreef:

——————————————————-

> Feiten zijn voor 100% te bewijzen en die Heilige Geest is natuurlijk niet feitelijk te bewijzen.

>

> Douce

Niet voor de ander, dat gaat niet. Maar door ervaring krijg je wel bewijzen voor jezelf. Er zijn veel dingen die ik heb mogen ervaren en niet, nooit kan ontkennen waar God de hand in had. Heeft geen zin ze voor iemand anders te bewijzen, maar voor mij zijn het feiten.

• Frederik D

Ik heb geprobeerd serieus een debat te voeren maar jij en Samuel lagen geregeld dwars om het dwars liggen.

• Frederik D

Ik vrees dat de HG het bij jou laat afweten.

• theo

Dat doe ik dagelijks ( in tegenstelling tot jou) maar wat heeft dat te maken met sectekenmerken die door een wetenschapper op een wetenschappelijke wijze op een rijtje zijn gezet??

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik heb geprobeerd serieus een debat te voeren maar

> jij en Samuel lagen geregeld dwars om het dwars

> liggen.

Je hebt hier niks te zoeken en als ik je vraag om niet te vloeken doe je het toch. Ik heb dat net ook aangegeven bij de webmaster.

• Frederik D

De mensen die ik christen noem, beroepen zich op de Bijbel, kletsmajoor.