Dat is een heel groot compliment dat je me daar geeft, Michiel. Dank je.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBoeddhisme
Het boeddhisme is een levensbeschouwelijke en religieuze stroming die volgens de overlevering werd gesticht door Gautama Boeddha. Het doel van boeddhisten is om bevrijd te worden uit de kringloop van wedergeboorte, om zo nooit meer te hoeven lijden.
Het boeddhisme heeft zich geleidelijk over andere delen van Azië verspreid, en heeft een centrale rol gespeeld in de spirituele, culturele en sociale ontwikkeling van de oosterse wereld. Tegenwoordig telt het boeddhisme wereldwijd ongeveer 415 miljoen aanhangers.
Het vermijden van al het foute gedrag,
Het ondernemen van het goede,
En het ontwikkelen van je eigen geest;
Dit is de leer van de Boeddha's.
Boeddha (Dhammapada vers 183)
bron wikipedia
ben jij bang LeSage? Omdat je omgeslagen bent van geloof?
Onze verlossing is eeuwig leven!
18 Want velen wandelen – ik heb het u dikwijls van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende – als vijanden van het kruis van Christus. 19 Hun einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind. 20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen. Fil.3
samuel Schreef:
——————————————————-
> Onze verlossing is eeuwig leven!
>
> 18 Want velen wandelen – ik heb het u dikwijls
> van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende –
> als vijanden van het kruis van Christus. 19 Hun
> einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer
> stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind.
> 20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de
> hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus
> als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd
> lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn
> verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de
> kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan
> onderwerpen.
………….waarna er vervolgens weer van alles van ons wordt verwacht.
Wat moet jet HEERLIJK zijn om heel simpelweg gewoon ……. niet te bestaan. Geen sores, niemad die vindt dat je dit of dat zou moeten doen….gewoon: eeuwige Rust.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?