Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Krijgt God wat Hij wil? Is de duivel sterker dan God?

• Stefan

Heb ik gedaan.

• theo

Het deugt toch allemaal voor geen kant volgens jou?

• Douce.

Deze techniek ken ik en doet me aan iemand denken.

Met enige zelfreflectie kom je wel achter de antwoorden op deze vragen, stof tot nadenken (waar jij een handje van hebt om dat altijd zo in topic-onderwerpen te formuleren).

Succes, tip: denk niet te veel over wat een ander wel en niet moet, denken en doen, dat is uit de tijd.:)

Douce

• LeSage

Dat doet het ook niet.

Daarom is het belangrijk hoe wij omgaan met mensen die er aan vast willen blijven houden.

• LeSage

Tja. Ik heb niet het idee dat ik iemand de strot afbijt.

• LeSage

bedenk er dan eens een :)

Je zult zien: dat bevalt best.

• David

Ik begrijp niet goed wat je hiermee wilt zeggen.

Beweer je nu dat we wel in staat zijn goed te doen zonder God?

Als dat zo is dan vraag ik me af hoe jij het herstelde paradijs ziet.

Ik kan in elk geval hier op deze aarde niet veel ontdekken wat op een ideale wereld lijkt.

Want de mens is niet in staat gebleken om zonder God een paradijs te creëren.

En God houdt rekening met de gevolgen van de zonde en de degeneratie van onze genen waardoor er niet veel meer lijkt op dat wat God ooit geschapen heeft.

Dat is de genade. Niet Gods wil doen is meer belangrijk maar de wil om Gods wil te doen

Het klopt dus dat mens geneigd is om het verkeerde te doen en zo gebonden en hulpeloos is.

Onze vrije wil leidt tot de verkeerde keuzes en daarmee tot gebondenheid.

God wil ons leren dat we de goede keuzes gaan maken.

Hij heeft eerst de Wet en later Jezus Christus als ons voorbeeld gegeven.

Maar dan moet je ook nu weer kiezen om dat voorbeeld te willen volgen. Hoezo geen keuzes?

Als je voor Jezus kiest en zijn voorbeeld volgt ga je steeds meer de goede keuzes maken.

God laat ons vrij om zijn hulp te aanvaarden of hulpeloos te blijven.

David ;)

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Dat doet het ook niet.

Dan zijn we uitgesproken over dit onderwerp dus, zelfs uitgesproken over de bijbel en geloofsovertuigingen.

.

> Daarom is het belangrijk hoe wij omgaan met mensen

> die er aan vast willen blijven houden.

• LeSage

Ik wilde je aantonen dat het niet bijbels is om te veronderstellen dat de mens van natur een vrije wil heeft.

• LeSage

??

Waarom dat?